معاون فرماندار به مناسبت فرا رسیدن روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با حضور در اداره فنی و حرفه‌ای تفت ضمن دیدار صمیمانه با کارکنان و متولیان این حوزه خطیر، از خدمات آنان تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "ناصر دهقانی" در حاشیه این دیدار در گفتگوی اختصاصی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: کسب مهارت‌ها و آموزش‌های لازم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای مختلف، یکی از گام های مهم برای کارآفرینی و خودکفایی در عرصه تولید است که این مسئله می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور نیز نقش بسزایی داشته باشد.

معاون فرماندار تفت با اشاره به نقش سازمان فنی و حرفه‌ای در گسترش مهارت‌ها و آموزش های گوناگون به ویژه در میان جوانان و جویندگان کار اظهار داشت: این نهاد نقشی مهم و اساسی در ایجاد اشتغال پایدار در جامعه دارد. وی با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی انسانی کارآمد و بامهارت در عرصه‌های گوناگون ادامه داد: بخش مهمی از این مسئولیت خطیر بر عهده سازمان فنی و حرفه‌ای است و ضرورت دارد شرایط لازم برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی و به تبع آن کارآفرینی در کشور فراهم آید.

دهقانی توجه به نیازهای بازار کار و تطبیق یافتن با مهارت‌ها و آموزش‌های روز را مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حل معضل بیکاری در جامعه و کارآفرینی و خودکفایی در عرصه تولید بر همگان عیان شده است و می‌توان با این روش، زیرساخت های مهمی را برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در جامعه بنا نهاد.

معاون فرماندار تفت با تقدیر از خدمات و تلاشهای رییس، کارکنان و همه عوامل دخیل در توسعه آموزش های فنی و حرفه‌ای در شهرستان تفت گفت: مدیریت ارشد شهرستان تفت با جدیت و درک درست شرایط کنونی جامعه، با همه توان از توسعه آموزشهای فنی و حرفه‌ای حمایت کرده و آن را راهکار مهم و موفقی در حل بسیاری از مشکلات در حوزه تامین نیروی انسانی کارآمد و کاهش نرخ بیکاری می داند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا