مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اسنادی را منتشر کرده که براساس آن، جامعه اطلاعاتی آمریکا به هک احزاب سیاسی خارجی متهم شده است.

یزدفردا"مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اسنادی را منتشر کرده که براساس آن، جامعه اطلاعاتی آمریکا به هک احزاب سیاسی خارجی متهم شده است.

 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اسناد که مربوط به 16 ژوئیه 2010 و آژانس امنیت ملی آمریکاست به سازمان‌های سیاسی خارجی اشاره دارد که هدف اطلاعات آمریکا قرار گرفته‌اند.
 
ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در توییتر خود نوشت:‌ دولت آمریکا هک احزاب سیاسی خارجی را تایید کرده است.
 
در میان این اسناد می‌توان به حزب اخوان‌المسلمین مصر و جبهه ملی رهایی،‌ حزب مردم پاکستان، حزب امل لبنان و حزب بهاراتیا جاناتای هند اشاره کرد.
 
این اسناد در بحبوحه هک کمیته ملی دموکرات‌های آمریکا و افشاد شدن ده‌ها ایمیل که نشان می‌دهد این کمیته تلاش کرده تا مانع کمپین برنی سندرز، یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شود تا به این وسیله هیلاری کلینتون، شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشد، منتشر شده است.
 
این درحالیست که کمیته ملی دموکرات و منابع آمریکایی، روسیه را مسئول این هک می‌دانند.
 
در سال 2013، اسنودن جوان با انتشار مدارکی درباره جاسوسی گسترده آمریکا در داخل و خارج از این کشور باعث شد تا تحت پیگرد قرار گیرد.
 
وی هم اکنون در روسیه پناهنده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا