سخنرانی احمدی نژاد در راهپیمایی 22 بهمن:

فاصله طبقاتي را كاهش دادیم/ پاك‌ترين دولت‌ دنيا هستیم

انقلاب اسلامي هرگز براي برپايي يك امپراطوري و تسلط بر ديگران ايجاد نشده است. انقلاب براي برتري بر ديگران نيست.

رييس جمهور،تصريح كرد كه ملت ايران همواره بر حفظ آرمان‌ها و ارزش‌هايش تاكيد داشته و سر سوزني از آن جدا نمي‌شود.


به گزارش عصر ایران به نقل از ايسنا، محمود احمدي‌نژاد بعد از حضور در راهپيمايي باشكوه 22 بهمن طي سخناني در جمع راهپيمايان در ميدان آزادي به تشريح دستاوردهاي انقلاب اسلامي در طي 33 سال اخير پرداخت و با بيان اين‌كه خدا را سپاسگزارم كه بار ديگر توفيق حضور در جشن عظيم انسانيت و ارزش‌هاي الهي و حضور در اقيانوس بي‌كران ملت ايران را عنايت فرمود، به ماموريت پيامبران اشاره كرد و اظهارداشت: همه‌ پيامبران براي هدايت انسان و براي كمال انسان آمده‌اند و در واقع آنها آمده‌اند، تا انسان‌ها را به تعالي برسانند و تا مرزهاي خليفه‌الهي او را هدايت كنند و اين‌كه انسان‌ها را براي برپايي حيات طيبه و زندگي سعادتمند در اين جهان راهنمايي كنند.


وي با بيان اين‌كه تحقق اهداف پيامبران در گرو چند عامل است، گفت: عامل اول عبارت است از يگانه‌پرستي و عبوديت خداوند و همه پيامبران آمده‌اند تا بشر را به توحيد و عبوديت خداي يگانه دعوت كنند؛ چراكه تمام زيبايي‌ها و ارزش‌هاي الهي و خيرات و بركات در سايه‌ي توحيد و در سايه عبوديت خداي يگانه است.


رييس‌جمهور با بيان اين‌كه عبوديت و آزادي دو روي يك سكه هستند، گفت: تا انسان به اوج عبوديت خداوند نرسد، آزادي را تجربه نمي‌كند و هر قدر به عبوديت خداوند برسد و به آن نزديك شود از سلطه‌ها آزاد مي‌شود و تا كسي به طور كامل به عبوديت خداوند نرسد، اين آزادي به صورت كامل محقق نمي‌شود.


احمدي‌نژاد همچنين عامل دوم در اين ارتباط را عدالت دانست و گفت: پايه و سكوي حركت انسان‌ها به سمت قله‌هاي كمال و ساختن جامعه سعادتمند، عدالت است. در واقع بدون عدالت حقيقت انسان شكوفا نمي‌شود و بدون آن زندگي سعادتمندي برپا نخواهد شد.


وي با اشاره به حركت پيامبران و ماموريت آنها در راستاي ايجاد عدالت گفت: پيامبران آمده‌اند تا بسترهاي ذهني و اجتماعي را به گونه‌اي فراهم كنند كه بشريت قيام به عدالت كند.


رييس‌جمهور همچنين عامل سوم در اين ارتباط را علم عنوان كرد و گفت:‌ در واقع علم يعني حركت در ظلمات. همه پيامبران دعوت به عمل كرده‌اند و دروازه علم را به سمت بشريت باز كرده‌اند.


وي در ادامه به اهميت عشق و محبت اشاره كرد و گفت: انسان‌ها بدون عشق و محبت روي كمال و سعادت را نخواهند ديد. جنس پيامبران و حركت آنها از رحمت، عشق و محبت است. پيامبر عزيز اسلام تجسم عشق و محبت است.


احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه توحيد، عبوديت، عدالت، علم و مهرورزي ارزش‌هاي جهاني هستند و منطبق بر فطرت الهي انسان‌ها، گفت: در هر نقطه‌اي از عالم با هر انساني صحبت كنيد با اين ارزش‌ها آشناست و همه اين ارزش‌ها از بطن دين و از راه دين و استقرار ارزش‌هاي ديني در جهان حاكم مي‌شود.


رييس‌جمهور با بيان اين‌كه خداوند يك دين بيشتر نفرستاده است و تمام پيامبران يك دين و يك حقيقت را متناسب با ظرفيت انسان‌ها در شرايط آن زمان معرفي كرده‌اند و نقطه نهايي توسط حضرت محمد مصطفي (ص) به بشريت عرضه شده است، گفت: انقلاب عظيم اسلامي نيز با همين روح و با اين اهداف و آرمان‌ها شكل گرفته است. انقلاب اسلامي ملت ايران از جنس نهضت پيامبر گرامي اسلام و در همين راستا بوده است. يگانه‌پرستي، محبت و علم و سعادت براي همگان.


ژوي ادامه داد: انقلاب اسلامي هرگز براي برپايي يك امپراطوري و تسلط بر ديگران ايجاد نشده است. انقلاب براي برتري بر ديگران نيست. انقلاب اسلامي براي توحيد، عدالت، عشق، محبت، علم و سعادت است و براي همه انسان‌ها و ملت‌هاست و انقلاب اسلامي بر اين اساس و با اين روح و آرمان شكل گرفته است.


وي با بيان اين‌كه تداوم انقلاب و نيل به اهداف اصيل انقلاب نيازمند حفظ همين آرمان‌ها، روحيه و اهداف است، تاكيد كرد: حفظ انقلاب اسلامي نيازمند تقواي الهي و مجاهدت‌هاي پي در پي و خستگي‌ناپذير و مستمر است. انقلاب اسلامي مانند نهضت تمام پيامبران الهي، خود مقدمه‌ساز و زمينه‌ساز براي حركت آخر و انقلابي است كه بيايد و جهان را سرشار از عدالت كند و انقلاب بايد در راستاي اين ماموريت حركت كند و براي تحقق آن برنامه‌ريزي كند و در راستاي اين هدف متعالي عمل كند.


رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌كه ملت ايران همواره بر حفظ اين آرمان‌ها و ارزش‌ها تاكيد داشته و سر سوزني از آن جدا نمي‌شود، با بيان اين‌كه انقلاب اسلامي در طول اين 33 سال دستاوردهاي عظيمي داشته است، گفت: اين دستاوردها كم‌نظير و قابل عرضه به بشريت و تاريخ بوده است. استقلال بي‌نظير، حفظ وحدت و انسجام كم‌نظير، كرامت و خودباوري و شجاعت گوشه‌اي از دستاوردهاي بزرگ ملت بزرگ ايران است.


احمدي‌نژاد ادامه داد: انقلاب اسلامي در طول اين 33 سال در شرايط بسيار سخت و در شرايط بداخلاقي و فشار دشمنان دستاوردهاي افتخارآميزي داشته است به خصوص در سال‌هاي اخير كه فشار دشمنان و بدخواهان چندين برابر شده بود، اين دستاوردها نيز چند برابر شده است.


رييس‌جمهور اظهار كرد: طي چند روز آينده دنيا شاهد افتتاح چند دستاورد بسيار بزرگ در عرصه هسته‌يي خواهد بود.


به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در ادامه سخنراني خود در مراسم ‌٢٢ بهمن با اشاره به برخي دستاوردها طي سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي اظهار كرد: در بخش علمي امرو شاهد نشاط، شكوفايي و جهش علمي در كشور هستيم به طوري كه مشاهده مي‌كنيم قبل از انقلاب سالانه حداكثر ‌٣٠٠ مقاله علمي داشتيم و اين رقم در طول برنامه سوم به ‌١٢ هزار مقاله رسيد.


به گفته وي، طي پنج سال در برنامه چهارم تعداد مقالات علمي ثبت شده در مراجع جهاني از مرز ‌٣٤ هزار و ‌٨٠٠ مقاله عبور كرد.


رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «امروز در علوم پيشرفته صاحب حرف هستيم» گفت: در بخش نانوتكنولوژي در حالي كه امروز رتبه دوازدهم در دنيا را داريم، شش سال پيش رتبه سي و هفتم را داشتيم. در اين بخش در حالي كه در منطقه رتبه ششم را داشتيم، امروز با تلاش دانشمندان رتبه اول را دارا هستيم.


احمدي‌نژاد افزود: در بخش بيوتكنولوژي نيز از رتبه سي و سوم در جهان به رتبه ‌١٤ ارتقا يافتيم. در اين بخش در منطقه رتبه اول را دارا هستيم.


وي كه سخنانش با تشويق تحسين مردم همراه بود، ادامه داد: در بخش پزشكي به مرتبه‌اي رسيده‌ايم كه بسياري از داروهاي پيچيده را متخصصين ما در ايران مي‌سازند و حتي بخشي از آن را صادر مي‌كنند.


رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «ظرف سه الي چهار سال آتي رتبه علمي كشور در بخش‌هاي مذكور به رتبه پنج يا ششم دنيا ارتقا پيدا خواهد كرد» گفت: ‌در طول اين چند سال ‌٤٨ دانشكده پزشكي ساخته شده و بجاي اعزام بيماران به خارج از كشور، عده زيادي بيمار براي درمان به ايران مراجعه مي‌كنند.


احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «در هر چهار بخش علوم فضايي، ايران كارهاي خود را مستقيما توسط دانشمندان خود انجام مي‌دهد» افزود: امروز ساخت ماهواره، ساخت ماهواره‌بر، سكوي پرتاب و دستگاه‌ها و ايستگاه‌هاي كنترل زميني، بومي شده است. حدود سه سال پيش ماهواره اميد پرتاب شد و اخيرا ماهواره سنجش.


وي در ادامه گفت: ماهواره نويد علم و صنعت كه حاصل كار استادان و دانشجويان است، اولين تصاوير شفاف را از مراكز مهم جهان مخابره كرده و الان در اختيار ما قرار دارد.


رييس‌جمهور اظهار اميدواري كرد كه ظرف چند سال آتي و در موعدي بسيار زود ماهواره ملت ايران در مدار ‌٣٦ هزار كيلومتري از كره زمين قرار خواهد گرفت.


احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌كه «مستكبران در بخش هسته‌يي عرصه را بر ايران تنگ كرده‌اند» گفت: آن‌ها همه فشارها را وارد كرده‌اند تا ملت ايران هسته‌يي نشود، اما امروز مي‌بينيم كه ملت ايران هسته‌يي شده و بخش مهمي از نيازهاي خود را خود تامين مي‌كند.


وي با تاكيد بر اين‌كه «در آينده نزديك ملت ايران همه نيازهاي خود را توسط دانشمندان ايراني تامين خواهد كرد» گفت: ظرف چند روز آينده دنيا شاهد افتتاح چند دستاورد بسيار بزرگ در عرصه هسته‌يي خواهد بود.


رييس‌جمهور در ادامه اجراي اصل ‌٤٤ قانون اساسي را يكي ديگر از دستاوردها دانست و با بيان اين‌كه «اين يك تحول بزرگ اقتصادي در ايران است» گفت: واگذاري سهام عدالت به بيش از ‌٤٠ ميليون ايراني از ديگر كارهاي مهم انجام شده است كه در اين راستا شناسايي و برنامه‌ريزي براي واگذاري اين سهام به پنج ميليون نفر ديگر در حال انجام است.


احمدي‌نژاد اجراي طرح عظيم هدفمندسازي يارانه‌ها را يكي ديگر از كارهاي بزرگ در طول سال‌هاي گذشته دانست كه حركت ملت ايران را به سمت پيشرفت و عدالت مضاعف كرد.


به گفته وي، در پي اجراي هدفمندي يارانه‌ها ظرف يك سال فقط در مصرف بنزين بيش از ‌١٥ ميليارد دلار صرفه‌جويي اتفاق افتاد كه اين رقم در كيسه ملت ايران و براي ساخت ايران عزيز خواهد بود.


رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «در پي اجراي اين قانون، فاصله طبقاتي كاهش يافته» گفت: در اين يك سال اجراي هدفمندي يارانه‌ها ضريب جيني از ‌٤/٠ دهم به ‌٣٧/٠ صدم كاهش يافته است. همچنين در حالي كه ما تا سال گذشته واردكننده بنزين بوديم، امروز با افتخار اعلام مي‌كنم كه جزو صادركنندگان اصلي بنزين، گازوئيل و فرآورده‌هاي آن در جهان هستيم.


احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «در صادرات غيرنفتي يك معجزه اتفاق افتاده است» گفت: قبل از انقلاب سالانه حدود نيم ميليارد دلار صادرات غيرنفتي داشتيم. اين رقم در سال ‌٨٣ به ‌٥/٧ ميليارد دلار رسيد و امسال صادرات غيرنفتي ملت ايران از مرز ‌٣٥ ميليارد دلار گذشته و تا پايان سال از مرز ‌٤٣ ميليارد دلار خواهد گذشت.


وي ادامه داد: اين در حالي است كه واردات كنترل شده و طي ‌١٠ ماهه اول امسال واردات كشور با پنج درصد كاهش مواجه بوده است.


رييس‌جمهور بورس جمهوري اسلامي ايران را فعال‌ترين و موفق‌ترين بورس دنيا عنوان كرد و با بيان اين‌كه «دولت طي اين سال‌ها ‌١٠ درصد كوچك شده است» گفت: دولت همواره در حال بزرگ شدن بود در حالي كه در حال حاضر ‌١٠ درصد كوچك شده و چهار وزارتخانه آن كاهش يافته است.


احمدي‌نژاد افزود: تلاش شد ريخت و پاش‌ها كاهش يافته و حرمت بيت‌المال افزايش يابد. اگرچه هنوز برخي ريخت و پاش‌ها، تخلفات و سوء استفاده‌ها صفر نشده، ولي با افتخار اعلام مي‌كنم كه دولت جمهوري اسلامي ايران پاك‌ترين دولت‌ها در همه دنياست.


وي با اشاره به آمار در مورد ساخت و ساز مسكن اظهار كرد: بسياري از سياستمداران و مديران اقتصادي دنيا تعجب مي‌كنند و در ديد اول آمار ساخت و ساز مسكن را باور نمي‌كنند. يكي از روساي كشورهايي كه در ايران قرارداد دارد تا ‌٢٠ هزار مسكن بسازد، ابتدا فكر مي‌كرد اين پروژه كاري بزرگ است، اما وقتي گروهي از آن‌ها براي بازديد از پروژه‌هاي ايران در ساخت مسكن حضور يافتند، ديدند كه پيمانكاران ايراني در يك مجموعه فقط ‌١٤٠ هزار واحد مسكوني ساخته‌اند.


رييس‌جمهور افزود: در حال حاضر حدود يك ميليون و ‌٤٠٠ هزار مسكن روستايي نوسازي شده كه اين دوازده برابر مدت مشابه قبل است.


احمدي‌نژاد با اشاره به طرح‌هاي بزرگ نيروگاهي، اظهار كرد: در طول پنج سال بيش از پنج هزار مگاوات به ظرفيت برق كشور اضافه شده به طوري كه امروز يكي از صادركنندگان اصلي برق در منطقه هستيم.


وي با اشاره به آماري در خصوص ميزان سرمايه‌گذاري صنعتي گفت: از سال ‌٨١ تاكنون ميزان سرمايه‌گذاري صنعتي به بيش از صد هزار ميليارد تومان رسيده است. اين رقم تا سال ‌٥٧، ‌٦٦٨ ميليارد تومان بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا