زلزله-ساخت و ساز -اجتماعی
یزدفردا -اصغر باقری:به دنبال اظهارات دکتر محمد آریا منش در مصاحبه با سایت یزد فردا و هشدار جدی در مورد احتمال وقوع زلزله در یزد نکته ای نیز در مورد بعضی از پیمانکارهای بی تجربه و نا آگاه که اطلاعات و و جدان کاری لازم را ندارند و هدفشان فقط کسب منفعت است و بس قابل ذکر می باشد.

چند تا پیستوله رنگ برای تبلیغ بر روی دیوارهای شهر، یک وانت برای حمل بار و مقداری چوب و اجیر کردن چند افغانی برای اجرای کار کافی است تا یک پیمانکاری اجرای سقف ایجاد شود!!
به همین سادگی. ماجرای اجرای یک سقف هم گفتنی است! از پیمانکار می پرسیم چرا بلوکهای سقف را وارونه گذاشتید. می گوید وارونه که نیست!!
این روی بلوک است و آنطرفش که صاف است پشت بلوک می باشد!!؟
دلیلش هم این است که بناها چون می خواهند گچ و خاک کمتر به سقف بکشند می گویند ما روی بلوک را بالا و پشت آنرا پایین بگذاریم ولی ما اینکار را نمی کنیم!!؟
آنگاه که با دلایل متعدد به وی گوشزد می شود قسمت صافی روی بلوک است و قسمت شیار دار به جهت استحکام بیشتر در برابر عملیات اجرای سقف و بتن ریزی پشت بلوک است می گوید بعضی از مهندسین ناظر می گویند ما اینطوری بلوکها را در سقف قرار دهیم!!؟
واقعاً پیمانکاری که نمی داند پشت و روی بلوک کدام است و کار را به دست چند افغانی داده چگونه سقف اجرا می کند؟
آیا او می داند ویبره بتون چه نقشی در استحکام آن دارد؟ و... براستی چرا کنترلی بر پیمانکارهای اینچنینی نیست. اگر کسی در دام چنین افرادی افتاد چه باید کرد؟!! لطفاٌ مسئولین امر راهنمایی فرمایند.


یزدفردا

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا