آخرین اخبار از علت فوت مرحوم دادمان

 
دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره علت فوت علی دادمان گفت: ترور بیوتروریستی مرحوم دادمان یک حدس و گمان است.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، دریابان علی شمخانی صبح روز جمعه در جمع راهپیمایان روز قدس درباره آخرین اخبار در خصوص علت فوت مرحوم دادمان، اظهار کرد: احتمال ترور مرحوم دادمان یک حدس و گمان است و بررسی این موضوع زمان‌بر بوده و به تحقیقات دقیقی نیاز دارد.
 
وی در ادامه افزود: از قبل چنین گزارش‌هایی داشته‌ایم و من روز چهارشنبه تیمی را تشکیل دادم تا این موارد را بررسی کند که در این بررسی‌ها یک دستگاه در مورد پرسنل خود به نتیجه منفی رسید.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی در این‌باره خاطرنشان کرد: تحقیقات بیش‌تری نیاز است و نمی‌توان به زودی قضاوت کرد اما اصل بر این است که چنین ترورهایی را بعید بدانیم.
 
شمخانی گفت: اگر در این زمینه ما به نتیجه‌ای برسیم گزارش آن را ارائه خواهیم کرد.
 
وی درباره اهمیت روز قدس، افزود: امروزه جهان اسلام به اسلام لیبرالی و تکفیری مبتلاست و آنها سعی می‌کنند موضوع فلسطین را به حاشیه ببرند، اما تجمع مسلمانان در روز قدس برای این است که مساله فلسطین در صدر اولویت‌های جهان اسلام قرار بگیرد.
 
شمخانی در پایان افزود: روز قدس اهمیت زیادی دارد زیرا هم دفاع از ملت فلسطین است، هم از مظلوم و هم این‌که تلاشی است برای بازگرداندن مساله فلسطین به صدر اولویت‌های جهان اسلام.

کمیته بررسی ترورهای بیولوژیکی تشکیل شد

 
 دبیر شورای‌عالی امنیت ملی از تشکیل کمیته بررسی «ترورهای بیولوژیک» در دبیرخانه این شورا خبر داد.

به گزارش تسنیم، دریابان علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی عصر امروز (پنج‌شنبه، دهم خرداد) در حاشیه مراسم ترحیم مرحوم علی دادمان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا احتمال ترور بیولوژیک علی دادمان وجود دارد یا خیر، گفت: باید این موضوع بررسی شود. بنده دستور بررسی این موضوع را ابلاغ کرده‌ام تا ابعاد آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه درباره افراد دیگری هم اینگونه موضوعات مطرح شده است، افزود: در همین راستا  روز گذشته کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه شورای عالی امنیت ملی چه اقداماتی را برای پیشگیری این موضوع انجام داده است، تصریح کرد: اگر اثبات شود که چنین موضوعی وجود دارد باید دید عامل این کار کدام دولت است. این کار طبیعتاً ابعاد حقوقی فراوانی به دنبال دارد که باید این موضوع دنبال شود. در شورای عالی امنیت ملی نیز این طرح و بررسی می‌شود.

دریابان شمخانی به سفر اخیر خود به مسکو هم اشاره و خاطرنشان کرد: این سفر در ادامه سفر وزیرخارجه روسیه شکل گرفت. در این سفر، اجلاس سه‌جانبه‌ای تشکیل شد تا مسائل میدانی، سیاسی و امنیتی سوریه از نزدیک مورد کنکاش قرار گیرد.

دبیر شورای عالی‌امنیت ملی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم، مبنی بر تشکیل جلسات هیئت نظارت بر برجام نیز گفت: هفته گذشته چهارمین جلسه این هیئت برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه پیرامون گشایشها و چالشهای برجام در ابعاد مختلف پولی، بانکی، سرمایه‌گذاری خارجی، حمل و نقل و نیز چالشهایی که ناشی از متن برجام و تفسیر غلط امریکا -که به اصطلاح چالشهای درون و برون برجامی عنوان می‌شود-، بررسی شد.
 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا