استاندار یزد از ساختمان در حال مرمت مالیه قدیم یزد به عنوان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد " سید محمد میر محمدی " در این بازدید که معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز حضور داشت؛ در جریان روند عملیات بازسازی و مرمت این بنا قرار گرفت.

رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد با قدردانی از تلاش های صورت گرفته برای مرمت این بنای تاریخی و ارزشمند بر تسریع در انجام این فعالیت ها به منظور بهره برداری و افتتاح آن در آینده نزدیک تاکید کرد

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این بازدید با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای مرمت و باز سازی این بنا تصریح کرد: با افتتاح ساختمان مالیه، نمایندگان دستگاههای عضو مرکز خدمات در آن مستقر خواهند شد و از این پس خدمات سرمایه گذاری به طور متمرکز در این مرکز ارائه می شود.

" علی نمازی"  با بیان اینکه زیر ساخت های لازم برای حضور دستگاهها فراهم است، افزود: در حال حاضر  بیش از 20  دستگاه اجرایی استان عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری استان هستند .

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد، تسریع در صدور مجوز و ارائه مشوق های سرمایه گذاری را از جمله خدمات این مرکز برشمرد و گفت: در قسمتی از این بنا، نمایشگاه دائمی معرفی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری استان دایر خواهد شد و بخش دیگر به موزه مالیه ( اسناد مالی از سال 1300 هجری شمسی تاکنون)  اختصاص خواهد یافت.

مرمت بنای مالیه یزد از حدود یکسال قبل در دستور کار اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد قرار گرفت و با  همکاری و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرمت و بازسازی شد.

ساختمان مالیه یزد به شماره 2608 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و مطابق با سنگ تاريخ منصوب بر درب ورودي ساخته شده در سال 1314 بنا شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا