دیدار معاونت ترافیک شهرداری یزد با مدیر عامل، معاونین و مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، در خصوص زمینه های همکاری مشترک ترافیکی و فرهنگ سازی کاهش تصادفات درون شهری انجام شد .

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / دکتر حمید پارسائیان مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به مشاهده برخی ناهنجاری ها و رفتار ها که در تضاد با انضباط شهری هستند افزود : بایستی با همکاری و تعامل، برای این مشکلات راهکارهایی اندیشیده بیاندیشیم و به مرحله اجرا برسانیم که برای افزایش فرهنگ سازی پیشنهاد می گردد با توجه به پتانسیل خوب  در جمعیت هلال احمر حاضر به همکاری در این امر می باشد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در رابطه با حل مشکلات ترافیکی، اذعان داشت: وی مروجین جوان  و مربیان توانمند هلال احمر را به عنوان ابزاری نیرومند برای آموزش فرهنگ ترافیک دانست و آمادگی این سازمان را در اجرای برنامه آموزش فرهنگ ترافیک اعلام نمود.

"محمد رضا شفیعی" با تاکید بر عزم جدی شهرداری یزد در روان سازی ترافیک، عنوان کرد : در این راستا در سالهای 93 و 94 سیستم های نظارت تصویری  در کلیه چهار راهها، میادین و تقاطعات اصلی شهر ایجاد گردید و ماحصل این اقدام، کاهش تصادفات و کشته شدگان حوادث ترافیکی بود.

    معاون حمل  نقل و ترافیک شهرداری یزد وجود تعداد بسیار زیاد موتورسیکلت در سطح شهر و تعداد 12 کارخانه ساخت موتور سیکلت در استان یزد را نشانه وجود معظلی به نام موتور سیکلت دانست و خاطر نشان کرد وجود افاغنه و مهاجرینی که با چندین سرنشین در شهر تردد می کنند به یک مشکل بزرگ برای ترافیک شهری تبدیل شده اند.

وی در ادامه اذعان داشت: در سال جاری قصد داریم علاوه بر اقدامات سخت افزاری، فرهنگ سازی در حوزه ترافیکی را به صورت جدی پیگیری کنیم و در حال حاضر گامهایی را برداشته ایم و اینک در ابتدای راه هستیم.

حامد صدیقی معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد در این دیدار اظهار کرد : جای خالی فرهنگ سازی در استان احساس می شود که در دوسال اخیر فعالیتهای خوبی توسط شهرداری و دیگر دستگاهها صورت گرفته و اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد آمادگی دارد در جایی که حضور داوطلبان جوان مورد نیاز باشد حضور پیدا کند.

صدیقی با اعلام اینکه یکی از یاریگران اصلی در این راه برای کاهش تصادفات موتوری و پیاده و فرهنگ سازی کاهش تصادفات جاده ای هلال احمر است اعلام کرد : جمعیت هلال احمر استان یزد با هزاران نفر  عضو در سطح استان می تواند نقش بسزایی را ایفا کند که نمونه آن در نوروز در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی بحث کمپین نه به تصادفات جاده ای راه اندازی شد که توانستیم در میان مسافرین نوروزی این فرهنگ را ترویج دهیم .

گفتنی است در انتهای جلسه"حامد صدیقی" (معاون امور جوانان) و "سید جواد میرحسینی" (معاون امداد و نجات) هلال احمر استان یزد به همراه دکتر حمید پارسائیان مدیرعامل زمینه های همکاری مشترک را مورد تاکید قرار دادند و در نهایت از مرکز کنترل ترافیک شهرداری یزد بازدید نمودند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا