مدير كل ورزش و جوانان استان يزد از تكميل سالن ورزشي 1200 نفري بافق با همكاري دستگاههاي اجرايي شهرستان تا شهريور امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ شوراي عالي ورزش شهرستان بافق با حضور فرماندار بافق ، مدير كل ورزش و جوانان استان يزد و جمعي از مسئولان شهرستان برگزار و پيرامون مسائل و مشكلات ورزش شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

فرماندار بافق در اين نشست با اشاره به اينكه شهرستان بافق در بحث امكانات و زير ساختهاي ورزشي به نسبت برخي از شهرستانهاي استان از جايگاه بهتري برخوردار است گفت: مشكل شهرستان بافق در ساماندهي و استفاده بهينه از امكانات و رونق ورزش شهرستان بحث مديريت اين حوزه مي باشد.

سيد مهدي طلايي مقدم با ابراز نگراني از وضعيت مجموعه ورزشي تختي بافق و اداره ورزش و جوانان اين شهرستان گفت: اداره كل ورزش و جوانان استان بايد با همكاري و هماهنگي برخي دستگاههاي شهرستان نسبت به برطرف شدن مشكلات اين مجموعه از جمله بهسازي و ساماندهي زمين چمن و سكوي تماشاچيان اقدام نمايد.

وي در ادامه به پروژه هاي نيمه تمام ورزشي شهرستان اشاره كرد و افزود : اتمام سالن 1200 نفري ، اتمام ساماندهي استخر شنا بخصوص قسمت سونا و جكوزي آن و تعميرات كلي و جزئي زورخانه هاي بافق از جمله اين موارد مي باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد در ادامه با اشاره به اينكه سرانه فضاي ورزشي مركز استان و برخي شهرستان به ازاي هر نفر 18 سانتي متر است گفت : در شهرستان بافق سرانه ورزشي به ازاي هر نفر 24 سانتي متر مي باشد كه اين نشان از بالا بودن سرانه ورزشي شهرستان نسبت به استان مي باشد.

مسعود شريعتي با تاكيد بر اينكه بايد فرهنگ عمومي ورزش كردن جامعه را افزايش دهيم يادآور شد: مديران دستگاه هاي اجرايي نقش بسزايي در شكوفايي اين فرهنگ بر عهده دارند كه مي بايست براي تحقق اين امر ابتدا از ورزش كاركنان مجموعه تابعه خود شروع كنند.

وي با بیان اینکه در سطح استان يزد بيش از 75 پروژه ورزشي نيمه تمام وجود دارد به سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفره بافق اشاره كرد و گفت : براي تكميل اين سالن اعتباري بالغ بر 4 ميليارد و 500 ميليون ريال نياز است كه با اختصاص اعتبارات سالهاي ۹۴ و ۹۵ و معرفي پيمانكار جديد کف تا شهریورماه به بهره برداری برسد.

شریعتی از تعمیر ۴ زورخانه این شهرستان با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: زورخانه و سالن های موجود در بافق به تعمیرات اساسی نیاز دارد که اعتبارات بخش زورخانه آن از سوی مشارکت اداره کل ورزش و جوانان، جذب خیرین و فرمانداری بافق تأمین می شود.

وی همچنین به احداث سه زمین ورزشی شهرستان بافق تا قبل از ۲۲ بهمن سال جاری اشاره كرد و گفت : دستگاه های مربوطه نامه نگاری های خود را در این رابطه انجام دهند، تا آماده سازی این زمین ها با مشارکت شرکت سنگ آهن عملیاتی شود.

توانمند سازي هيات هاي ورزشي ، فعال نمودن ورزش محلات ، مشاركت خانواده ها در امر احياء ورزش همگاني و نيروي انساني اداره ورزش و جوانان بافق برخي از مواردي بود كه شريعتي مدير كل ورزش و جوانان استان يزد در مورد آن مواردي را بيان كرد.

 در ادامه حاضرين در جلسه به بيان برخي از مشكلات ورزشي شهرستان از جمله مرمت كف پوش سال نهاي ورزشي ، اعتبارات هيات هاي ورزشي ، كمبود اعتبارات ورزشي دانش آموزي ، احداث پارك بانوان ، مشاركت خيرين در امر ورزش ، احداث زمين هاي ساحلي و پيست موتور سواري و اسب سواري پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا