فرماندار خاتم گفت: این شهرستان توانسته است در سال 94 در جذب سوادآموز رتبه اول استان را به خود اختصاص دهد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ محمد زاده رحمانی در نشست شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی با اشاره به تعامل خوب مسئولین استانی و شهرستانی در این زمینه افزود: با توجه به مشکلاتی همچون پراکندگی روستاها، مهاجرپذیر بودن شهرستان و عدم ثبت نام اتباع بیگانه توانسته ایم در جذب سوادآموز این رتبه را کسب نماییم.
وی باسوادی را به عنوان یک زیرساخت جهت تسهیل امور دستگاه های اجرایی در توسعه شهرستان نام برد و آن را در جهت پیشبرد امور حوزه سلامت، کشاورزی، امنیت، مهارت آموزی و ... مهم و اساسی خواند.
وی یادآور شد:
 علاوه بر سوادآموزی باید بر تحکیم آن نیز توجه داشت تا غفلت از سوادآموزان باعث نشود، معلوماتی که فراگرفته اند دوباره از یاد آنها نرود.
رئیس شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان شناسایی بیسوادان را مهم دانست و افزود: نقش دهیاران و شوراهای اسلامی در زمینه شناسایی این افراد بسیار کلیدی است و می تواند کمک شایانی را در رفع بی سوادی در شهرستان داشته باشد.
زاده رحمانی به آمارگیری نفوس و مسکن سال جاری اشاره و یادآور شد: کلیه آمارگیران بایستی با برنامه ریزی دقیق در این رابطه توجیه شوند و میزان سواد نوع مدرک افراد را در فرمهای مربوطه ثبت کنند.
وی خاطرنشان ساخت: ادارات و ارگان هایی نیز که در ارتباط با کارگران، افراد کم سواد و یا بی سواد هستند می توانند ضمن شناسایی افراد، آنها را به نهضت سوادآموزی معرفی نمایند.
در ادامه کارشناس مسئول نهضت سواد آموزی خاتم شاخص ترین عملکرد این ارگان در سال گذشته را شناسایی والدین بی سواد نام برد و تصریح کرد: کلیه اولیاء بی سواد شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند که این کار در استان برای اولین بار در خاتم انجام شده است.
محمد آذره تاکید نمود: سهمیه ابلاغی شهرستان جهت تحت پوشش قرار دادن افراد بی سواد در سال گذشته تعداد 250 نفر بوده است که خوشبختانه تعداد 270 نفر تحت پوشش قرار گرفته و از رشد 6/121 درصدی برخوردار بوده است.
وی همکاری بین بخشی مسئولین در این رابطه را مهم بیان نمود و افزود: همکاری خوب و سازنده مسئولین، برگزاری مراسمات با حضور افراد آموزش دهند و سواد آموزان، برگزاری چند جلسه پشتیبانی به ریاست فرماندار و همچنین تعداد تشکیل 10 جلسه کارگروه بهبود کیفیت به ریاست مدیرآموزش و پرورش که مصوبات خوبی جهت شتاب بخشی به سوادآموزی در شهرستان به همراه داشت از جمله اقداماتی است که سال گذشته در این راستا انجام شده است.
هم اکنون 98 درصد از رده سنی 10 تا 49 سال خاتم باسواد هستند.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا