یزدفردا "امروزه ابزارهای پیشرفته گرفتن چنین تصاویر زیبای هوائی را از کربلا که آستان مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع) را در یک تصویر جمع کرده اند، میسرتر ساخته اند.

 

عقیق:به دلیل فاصله ای که بین حرم امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع) در کربلا وجود دارد، عکاسان سعی می کنند تا تصاویر هوائی ای که این دو آستان مبارک را در یک قاب نشان دهند تهیه نمایند.

این امر فقط به روزگار ما محدود نمی شود، بلکه چنین دغدغه ای پیش از این نیز وجود داشته است. شاید به همین خاطر بود که ناصرالدین شاه در سفر خود به عتبات در سال ۱۲۸۷ هجری قمری دستور داد تا تصویری هوائی از کربلای مقدس از فراز یک بالن تهیه شود، تصویری که به نظر می رسد می توان آن را نخستین تصویر هوائی از کربلا و عتبات عالیات در این شهر مقدس تلقی کرد.


این در حالی است که امروزه ابزارهای پیشرفته گرفتن چنین تصاویر زیبای هوائی را از کربلا که آستان مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع)  را در یک تصویر جمع کرده اند، میسرتر ساخته اند.

 

تصویر زیر عکس هوایی زیبا از حرم امیرالمومنین(ع) است.تصویر زیر عکس هوایی زیبا از حرم امیرالمومنین(ع) است.


 



نجف در ۱۶۰کیلومتری جنوب بغداد در مختصات °۳۱٫۹۹شمالی و °۴۴٫۳۳غربی قرار گرفته و جمعیت آن ۵۸۵٬۶۰۰نفر برآورد شده‌است. این شهر مرکز استان نجف است و از مقدس‌ترین شهرهای شیعیان و مرکز قدرت سیاسی شیعیان در عراق بشمار می‌رود. شهر نجف از لحاظ جغرافیایی در نزدیکی شهر کوفه قرار گرفته‌است. نزدیکی شهر نجف و کوفه به نحوی است که نمی‌توان این دو شهر را از همدیگر مجزا دانست.مرقد مطهر حضرت علی (ع) در این شهر قرار گرفته است

 وصیت نامه حضرت علی(ع) نمادی از ایمان و وارستگی پسرم حسن! تو و همه فرزندان و خاندانم و هر کس را که این نامه به او می رسد، به امور زیر سفارش می کنم: - هرگز تقوای الهی را از یاد نبرید و کوشش کنید تا دم مرگ بر دین خدا باقی بمانید. - همه با هم به ریسمان خدا چنگ بزنید و بر اساس ایمان به خدا، متحد باشید و از هم جدا نشوید. همانا از پیامبر خدا شنیدم که می فرمود: "اصلاح میان مردم، از نماز و روزه دائم، افضل است و چیزی که دین را نابود می کند، فساد و اختلاف است." - نزدیکان و خویشاوندان را از یاد نبرید. صله رحم کنید که صله رحم، حساب انسان را نزد خدا آسان می کند. - مبادا گرسنه و بی سرپرست بمانند . - با همسایگان خوش رفتاری کنید؛ پیامبر آن قدر در مورد همسایه سفارش کرد که ما گمان کردیم برای همسایگان از همسایه خود، ارث قرار می دهد. - مبادا دیگران در عمل کردن به قرآن بر شما پیشی گیرند. - توجه شایسته به نماز؛ چرا که نماز، ستون دین شماست. -  رمضان؛ که روزه آن ماه، سپری است برای آتش جهنم. - جهاد در راه خدا؛ از مال و جان خود در این راه، کوتاهی نکنید. - زکات مال آتش خشم الهی را خاموش می کند. - درباره امت پیامبران مبادا مورد ستم قرار گیرند.! - درباره صحابیان پیامبرتان؛ زیرا رسؤل خدا درباره آنان سفارش کرده است. - فقرا و تهیدستان را در زندگی خود شریک کنید. - بردگان و کنیزان، آخرین سفارش پیامبر درباره آنها بود. - با مردم به خوشی و نیکی رفتار کنید، همان طوری که قرآن دستور داده است و به ملامت مردم، ترتیب اثر ندهید. - امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید. نتیجه ترک آن، این است که بدان و ناپاکان بر شما مسلط خواهند شد و به شما ستم خواهند کرد. آن گاه هر چه نیکان شما دعا کنند، دعای آن ها مستجاب نخواهد شد. - بر شما باد هنگام معاشرت، فروتنی و بخشش و نیکویی درباره یکدیگر! از کناره گیری از یکدیگر و قطع ارتباط و تفرقه و تشتت بپرهیزید. - کارهای خیر را به مدد یکدیگر و به صورت گروهی انجام دهید و از همکاری در گناهان و اموری که موجب کدورت و دشمنی می شود، بپرهیزید . - از خدا بترسید که کیفر خدا شدید است . خداوند، نگهدار شما خاندان باشد و حقوق پیامبرش را در حق شما حفظ فرماید. اکنون با شما وداع می کنم و شما را به خدای بزرگ می سپارم و سلام و رحمتش را برای شما می خوانم. 


 


 

برای دیدن تصویر بزرگتر روی ان کلیک گنید 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا