استاندار يزد صبح سه شنبه يازدهم خرداد ماه در نشست شوراي هماهنگي دانشگاههاي علوم پزشكي منطقه 7 كشور گفت: طرح جامع نظام تحول سلامت حركت انقلابي دولت تدبير و اميد بود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، نشست توجيهي برنامه عملياتي و جلسه هيأت امناء دانشگاههاي علوم پزشكي منطقه 7 كشور با حضور استانداران استانهاي يزد، چهارمحال و بختياري و اصفهان، رؤسا و اساتيد اين دانشگاهها به ميزباني استانداري چهارمحال و بختياري برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست با بيان اينكه طرح تحول سلامت مورد رضايت مراجع عظام، علما و مردم قرار گرفته است اظهار داشت: اين طرح موجب شد هزينه هاي درماني و بيمارستاني مردم به شدت كاهش يابد و نبايد طرح تحول سلامت به خاطر عدم تأمين اعتبار يا مشكلات مالي دچار اختلال شود.
"سيدمحمد ميرمحمدي" افزود: يكي ديگر از اقدامات خوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اجراي طرح بهسازي و مبلمان بيمارستاني بوده كه فضاي مناسب و شادابي براي بيماران آماده شده و طراوت بيمارستان موجب بهبودي سريعتر بيماران شده است.
وي خاطرنشان كرد: در دولت يازدهم مشاركت بخش خصوصي جدي گرفته شده و راه براي سرمايه گذاري بخش غيردولتي در احداث مراكز درماني و بيمارستاني باز گرديده است تا امكانات بيمارستاني بهتري براي مردم فراهم شود.
ميرمحمدي ادامه داد:  بخش خصوصي در دولت تدبير و اميد مي تواند همچنين نسبت به تأسيس آموزشگاههاي پرستاري در كشور اقدام كند.


ارز دارو  صرف خريد اقلام غيرضروري مي شد


استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود گفت : ساماندهي تأمين دارو مسئله بسيار مهم و حياتي بود كه دولت تدبير و اميد موفق به تحقق اين مهم گرديد.
وي اظهار داشت: فراموش نكنيم در سه، چهار سال گذشته وضعيت دارو در كشور چگونه بود و چه مسائلي حتي از سوي وزير بهداشت و مسئولان وزارتخانه مطرح شد كه وزير بهداشت دولت قبل گفتند ارز مربوط به دارو صرف خريد اقلام غيرضروري شد.
ميرمحمدي با اشاره به اجراي طرح پوشش پزشك خانواده افزود: اميدواريم اين طرح ارزشمند تكميل شود تا امنيت بهتري را از نظر خدمات پزشكي براي تمام مردم ايران به وجود آورد.
عالي ترين مقام اجرايي استان با بيان شاخصهاي مطلوب حوزه بهداشت و درمان استان يزد گفت : يزد از نظر سرانه تخت و سرانه پزشك رتبه اول را در كشور دارد و در حال حاضر 45 درصد از تختهاي بيمارستاني استان به درمان غيربومي ها اختصاص يافته است.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: اينكه مسئولان منطقه 7 دانشگاههاي علوم پزشكي بتوانند در كنار هم مسائل حوزه بهداشت و درمان خود را مطرح كنند و با تعامل و تفاهم موانع و مشكلات در اين حوزه را پشت سر بگذارند بسيار ارزشمند است.
نشست شوراي هماهنگي دانشگاههاي علوم پزشكي منطقه 7 كشور با حضور استانهاي چهارمحال و بختياري، اصفهان و يزد در شهركرد در حال برگزاري است.
گفتني است قبل از اين نشست استاندار يزد با استانداران اصفهان و چهارمحال و بختياري ديدار و گفتگو كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا