یزدفردا" مهندس شاه حسيني عضو هيت رئيسه سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يزد كه در آستانه برگزاري اولين همايش ملي نظارت كارگاهي با خبرنگاران سخن مي گفت ، در تبيین وظایف ناظر كارگاهي اظهار داشت : بررسي نقشه ها از نظر اجرايي بودن و انطباق يكايك جزئيات آنها با آئين نامه ها و دستورالعمل ها وظيفه اوليه ناظر كارگاهي است .

 اشراف دقيق به تمامي موارد عمليات اجرائي از گودبرداري تا پايان كار و نيز مستندسازي تمام كارهاي انجام شده از طريق تنظيم صورتجلسات و نيز ثبت هرگونه تغيير ضروري در نقشه ها و طراحي ها از ديگر ابعاد كار مهندس ناظر مقيم در كارگاه است . مهندس شاه حسيني در تشريح ساير و ظائف مهندس ناظر كارگاهي از بررسي مستمر شرایط عمومي كارگاه اعم از ايمني ، فيزيكي ، جوي و محيطي نام برد و سفارش انجام تست هاي آزمايشگاهي مختلف مصالح و خدمات در دست انجام در كارگاه توسط وي را ضروري توصيف كرد .

بگفته اين عضو پيشین شوراي مركزي سازمان ، رسيدگي به مقادير و احجام كارشده و صورت وضعيت ها و حسابهاي مالي و صورت برداري از مصالح ورودي يا خروجي از كارگاه و نيز تناسب ريالي هزينه ها با اقدامات اجرائي از ديگر وظائف مهندس ناظر مقيم كارگاه است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا