معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور از اختصاص يك وچهار دهم درصد سهم بودجه آموزش كشور به سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور خبر داد.

معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور از اختصاص يك وچهار دهم درصد سهم بودجه آموزش كشور به سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور خبر داد.

      به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان یزد، محمدامين سازگارنژاد، معاون وزير و رييس اين سازمان در نشست خبري با خبرنگاران رسانه هاي ارتباط جمعي در خصوص رابطه ميان بودجه آموزش هاي مهارت و سهم آن در توليد ناخالص داخلي(جي دي پي) بيان داشت: رابطه معنا داري ميان اين دو مقوله وجود دارد اما سهم اندك بودجه آموزش مهارت در ايران از سهم كل بودجه آموزشي دشواري هاي زيادي را در اين مهم ايجاد مي كند.

محمدامين سازگارنژاد با اشاره به اينكه سهم بودجه اي آموزش هاي مهارتي در سال 94 از بودجه آموزشي كشور يك و بيست و پنج صدم درصد بود بيان داشت: اين سهم در بودجه سال جاري به 1.4 درصد رسيده است اما هنوز بسيار اندك است.

وي تأكيد كرد: براي افزايش بودجه آموزش هاي مهارتي در كشور نگاه هوشمندانه داشته باشيم متعامل شويم و بتوانيم برنامه ريزان بودجه اي را براي تخصيص بودجه آموزش هاي مهارتي در كشور قانع كنيم. 

محمدامين سازگار نژاد با اشاره به اقتصاد مقاومتي بيان داشت: با توجه به نامگذاري سال 95 به نام سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل بايد اقتصاد را درونزا كنيم و براي تحقق اين مهم نياز به ارتقاي آموزش هاي فني و حرفه اي داريم.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور تأكيد كرد: درونزا كردن اقتصاد مي تواند ما را از گزندهاي بيشمار بيروني مصون نگه دارد و از ديد دولت حصول به اقتصاد مقاومتي آينده ساز رشد و توسعه است. 

وي با اشاره به پسا برجام بيان داشت: شرايط جديدي در اقتصاد كشور فراهم شده است كه رشد با ثبات غير تورمي را در طول برنامه ششم فراهم كرده است.

معاون وزير تعاون٬ كار و رفاه اجتماعي با اشاره به حركت تدريجي اقتصاد ايران به سوي رونق بيان داشت: يكي از كارهاي مهمي كه در چند ماهه اخير در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور انجام شده است ساماندهي 30درصد از وضعيت كاركنان حق التدريسي بوده كه با رايزني هايي كه با سازمان مديريت و برنامه ريزي انجام شده وضعيت مابقي كاركنان حق التدريسي بتدريج مشخص خواهدشد.

وي از جلوگيري از آموزش هاي موازي در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در بخش دولتي خبر داد و بيان داشت: قرار است كه از اين پس از آموزش هاي موازي در بخش دولتي كه بخش خصوصي هم عهده دار آموزش مهارت است جلوگيري شود.

محمدامين سازگارنژاد بيان داشت: در سال 95 توجه ويژه اي به آموزش هاي سفارشي است .آموزش هايي كه مورد نياز بازار و اثر بخش باشد.

وي با تاكيد بر اينكه همه كساني كه آموزش هاي مهارتي كسب مي كنند منتج به يافتن شغل نمي شود بيان داشت: آموزش هاي مهارتي بر سه گونه اند؛ دسته نخست مهارت هايي كه افراد كسب مي كنند و مهارت نحوه زندگي آنها ارتقا مي يابد دسته دوم آموزش هاي تكميلي براي شاغلان در بازار كار و دسته سوم آموزش مهارت براي جويندگان كار است.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: به دنبال نشست هاي متعددي كه با معاونت هاي توسعه كارآفريني و اشتغال و تعاون وزارت تعاون٬ كار و رفاه اجتماعي داشتيم، اعلام كرديم كه سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور آمادگي كامل براي نيازهاي آموزشي در تمام بخش ها را دارد و مي تواند استانداردها و سر فصل هاي آموزشي خود را منعطف با نياز بازار كار كند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا