در مراسم تجليل از حافظان ميراث فرهنگي که با حضور مديرکل و معاونين اداره کل، سرپرست يگان حفاظت استان و نيروهاي يگان حفاظت در محل اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان برگزار گرديد.

به گزارش روابط عمومي، امورفرهنگي و اجتماعي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يزد محمدمهدي شرافت ضمن تبريک اين روز اظهار داشت: فعاليت‌هاي يگان‌حفاظت مقدس است چرا که در حقيقت آنها وظيفه نگهباني از مواريث‌فرهنگي کشور را به عهده دارند.

مديرکل ميراث فرهنگي استان ضمن اشاره به اينکه سخت ترين کار در حوزه هاي سه گانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، در حوزه ميراث فرهنگي است، عنوان کرد: اگر تخريب، حفاري غيرمجاز و يا ... در اين شهري صورت پذيرد اثرات جبران ناپذيري در بر خواهد داشت و ما بايد جوابگو باشيم.

وي خاطرنشان ساخت: حفاظت از ميراث فرهنگي مسئوليت سنگيني است و ما بايد تا زماني که هستيم آن را حفظ نموده و اين امانت را به نسل هاي بعد تحويل نماييم.

اين مقام مسئول تصريح کرد: باتوجه به کثرث آثار تاريخي در استان يزد و همچنين ثبتي بودن بافت تاريخي و منحصر به فرد شهر يزد وظيفه خطيري بر عهده نيروهاي يگان حفاظت اين استان مي باشد و آنها بايد با تمام توان انجام وظيفه نمايند.

شرافت ضمن اشاره به معماري خاص بافت تاريخي يزد، گفت: مصالح به کار رفته در معماري سنتي يزد خشت است که هم اکنون به عنوان يکي از بحث هاي اصلي ما مطرح است و ما اميدواريم با تلاش مراکز دانشگاهي و پژوهشي آموزش هاي لازم درخصوص استفاده از خشت صورت پذيرد تا بتوانيم با الگوي شهرسازي که مطابق با بافت خاص و شاخص شهر تاريخي ما است، يزد را به عنوان پايتخت معماري خشتي ايران معرفي نماييم.

وي در پايان اظهار اميدواري کرد: با انجام پذيرفتن ساخت و سازها طبق اصول و معماري خاص بافت هاي تاريخي و همچنين رعايت برخي از نکات از جمله ارتفاع و نما، مي توانيم به جريان داشتن زندگي در بافت تاريخي کمک نماييم.

گفتني است: در پايان اين مراسم با اهداي لوح و يادبودي از صنايع دستي از نيروهاي فعال و زحمتکش يگان حفاظت اداره کل ميراث فرهنگي استان يزد تقدير و تشکر گرديد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا