گردهمایی اعضای هیأت علمی دانشگاه اردکان با سخنرانی دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی کشورهای اسلامی در حال توسعهD8 برگزار گردید.

دکتر سیدعلی محمد موسوی در سفر خود به اردکان ضمن بازدید از بافت تاریخی اردکان در دانشگاه اردکان حاضر و در جمع اعضای هیأت علمی دانشگاه که با حضور آقای آسایش رئیس شورای اسلامی شهر و حجت الاسلام حسینی پور عضو شورای اسلامی شهر برگزار گردید سخنرانی کرد. دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی کشورهای اسلامی در حال توسعهD8 در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت مناسبت های خرداد ماه به ویژه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمهشر، از مقام شامخ شهدا تجلیل کرد و رشادتمردیهای ایثارگران را در دوران دفاع مقدس ستود.این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس از علما و فضلای اردکان نیز به نیکی یاد کرد و گفت: اردکان شخصیت های بزرگی را در خود پرورش داده که در عرصه ملی و بین المللی تأثیر گزار بوده اند و امروز نیز بایستی این فرهنگ غنی را پاس داشت.

دکتر موسوی سپس به تاریخچه شکل گیری سازمان همکاری کشورهای اسلامی در حال توسعه پرداخت و خدمات مرحوم اربکان نخست وزیر وقت ترکیه و برخی از مقامات کشورمان در راه اندازی این سازمان را تشریح کرد. وی اصل وجودی تأسیس D8 را حمایت از مردم فلسطین عنوان کرد و به آسیب شناسی ادامه فعالیت های این سازمان بین المللی پرداخت.دکتر موسوی شرایط دیپلماسی کشورمان را در حال حاضر خوب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد شاهد استفاده از فرصت های پیش آمده در عرصه بین المللی باشیم. بیان وضعیت دانشگاهی و آموزش عالی کشورهای عضو D8از جمله دیگر مطالبی بود که دکتر موسوی به آنها پرداخت و گفت: استان یزد و اردکان توانمندی خوبی در جذب دانشجوی خارجی و تقویت صنعت توریسم دارند.توجه به مزیت نسبی منطقه و ارائه طرح های پژوهشی کاربردی و موثر در حوزه های مختلف از جمله محورهای دیگر سخنرانی دکتر موسوی بود.

در ابتدای این جلسه رئیس دانشگاه اردکان نیز سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی را گرامیداشت و برپاسداشت راه شهدا تأکید کرد. دکتر غفوری چرخابی همچنین تعدادی از علما و فقهای اردکان را برشمرد و عالم پروری را از ویژگی های بارز این خطه عنوان کرد. معرفی اجمالی دانشگاه اردکان و بیان وضعیت آموزشی آن از جمله دیگر محورهای سخنان رئیس دانشگاه اردکان بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا