فرماندار بافق در جشن صید ماهی روستای برکوییه منطقه سبزدشت این شهرستان، بهره گیری از پتانسیل موجود در روستاها را نمونه بارز تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ صبح امروز آیین جشن صید ماهی برای اولین بار در روستای برکوییه منطقه سبزدشت شهرستان بافق با حضور فرماندار بافق، بخشدار مرکزی، جمعی از مسئولان ادارات و مردم این روستا برگزار شد.

فرماندار بافق در این مراسم ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و سالروز آزادسازی خرمشهر ،از مسئولانی که در امر بهره گیری مناسب از آب و استخر ذخیره این روستا مساعدت داشتند  و زمینه پرورش ماهی را فراهم کردند تشکر و قدردانی نمود و اظهارداشت: بهره گیری از پتانسیل موجود در این روستا گامی موثردر تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی می باشد.

سید مهدی طلایی مقدم روستای برکوییه را از محدود روستاهای موفق در تحقق شعار امسال که با تدبیر مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل نامگذاری شده است عنوان کرد و افزود: روستای برکوییه توانسته به شکل عملی در تحقق شعار امسال گام بردارد و از ظرفیت و پتانسیل موجود به نحو احسن استفاده نماید.

وی در ادامه با اشاره به سیاست دولت در حمایت از فعالیت های مردمی خود جوش خاطرنشان کرد:مجموعه دولت تدبیر و امید اعتبارات  ویژه ای در حمایت از فعالیت های مردمی خودجوش مدنظر قرار داده است که می توان با برنامه ریزی اصولی و کاربردی در زمینه های دیگر بخش کشاورزی روستاها بویژه کشت گیاهان دارویی اقدام های مناسبی صورت پذیرد.

بخشدار مرکزی نیز در حاشیه این مراسم گفت: در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی و ایجاد اشتغال در روستاها بیش از 10هزار بچه ماهی در ابتدای فصل پرورش در استخر برکوییه منطقه سبزدشت بافق رها سازی شد.

محمد رضا فتاحی در ادامه با اشاره به اینکه طرح پرورش ماهی در روستاهای بافق علاوه بر ایجاد اشتغال موجب درآمدزایی شوراها و استفاده بهینه از آب برای کشاورزی در این مناطق شده است افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار در این زمینه بیش از 55میلیون تومان با همکاری شورای اسلامی ، دهیاری و جهاد کشاورزی شهرستان بافق در روستای برکوئیه سبزدشت هزینه شده است .

بخشدار مرکزی بافق در پایان گفت:میانگین ماهیان صید شده در این روستا 600گرم است که علاوه بر مصرف روستاهای منطقه سبزدشت در شهرستان کوهبنان و بافق نیز توزیع می شود.

گفتنی است بازدید از روستاهای تاجکوئیه ، هنسک ، ده مهدی و روستای ده میرزا احمد از دیگر برنامه های سفر یکروزه فرماندار بافق به منطقه سبزدشت بخش مرکزی این شهرستان بود.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا