نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت اتحاد بین کشورهای اسلامی، گفت: استکبار و اسرائیل به دنبال اشغال تمام کشورهای اسلامی هستند.
 آیت‌الله محمدرضا ناصری دقایقی قبل در آیین افتتاحیه هفتمین کنفرانس مجمع جهانی اسلام که به میزبانی یزد و در هتل صفائیه یزد در حال برگزاری است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد چند موضوع را باید در بحث‌های این کنفرانس مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: اولین موضوع نحوه ارتباط و تعامل با کشورهای غیراسلامی و شناخت معنویات آنها و مسائل پشت پرده‌ای است که بعضا ظاهری فریبنده و باطنی بسیار خیانتکار دارد.
امام جمعه یزد گفت: در واقع اول باید دوست و دشمن واقعی را بشناسیم، کشورهای سلطه‌گر در هیچ زمانی به نفع دولت‌های اسلامی و اسلام در جهت پیشرفت و استقلال آنها گام بر نمی‌دارند.
آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه استکبار هیچ گاهی در قضاوتها جانب مسلمانان را نگرفته‌اند، گفت: اگر مشکلات در داخل کشورهای اسلامی بررسی شود، موضوع راحت‌تر مرتفع می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: موضوع دوم بحث فرقه‌گرایی، ایجاد اختلاف و برانگیختن احساسات فرقه‌ای و مذهبی که نتیجه آن درگیری بین مسلمانان و شکستن قدرت اسلام می‌شود، است.
وی تاکید کرد: جلسات این کنفرانس باید به ریشه‌یابی چنین اقداماتی بپردازند و بررسی دقیق کنند که چه کسانی بابت به وجود آمدن چنین رفتارهایی هستند.
امام جمعه یزد گفت: امام خمینی(ره) از ابتدا پایه و اساس انقلاب را در وحدت مسلمانان و اسلام قرار داده و در این راه هم قدم برداشته و به موفقیت دست پیدا کرد.
ناصری مقابله با ظلم و حمایت از مظلوم را سیره امام خمینی(ره) دانست و گفت: ما می‌خواهیم همه مسلمانان و غیر مسلمانان همه در صلح و صفا باشند ولی سازش با ظلم ممکن نیست و کسانی که می‌گویند با ابرقدرتها سازش کنید، این افراد جاهل هستند.
آیت الله ناصری تصریح کرد: همه باید بدانند که هدف دولتهای بزرگ از ایجاد اسرائیل تنها اشغال فلسطین نیست بلکه آنها به دنبال اشغال تمام کشورهای اسلامی هستند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: علمای جهان اسلام باید یکدل و یک صدا به حمایت از مسلمانان و مقابله با دشمنان اسلام و ظالمان بپردازند.
وی گفت: این برای من معماست که همه ملتهای اسلامی می‌دانند که درد اصلی وجود دستهای اجانب است اما با اینکه اینها را می‌دانند چرا به علاج قطعی که همان اتحاد و اتفاق است روی نمی‌آورند؟
امام جمعه یزد تصریح کرد: امروز روزی است که همه کشورهای اسلامی باید با یکدیگر اتحاد کنند و از تنازع دوری داشته باشند چرا که تنازع در این زمان زمینه نابودی را فراهم می‌کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا