رییس دانشگاه یزد به عنوان دانش آموخته برگزیده دانشگاه صنعتی شریف معرفی شد.

دکتر محمدصالح اولیاء رئیس دانشگاه یزد و دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف در رشته صنایع، به عنوان یکی از 50 دانش آموخته برتر این دانشگاه معرفی شد و در مراسم اخیر پنجاهمین سال تاسیس این دانشگاه، از وی تجلیل شد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در تقدیرنامه ای بدین مناسبت آورده است:

به مناسبت مراسم پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی شریف و به پاس دستاوردهای درخشان علمی و خدمات ارزشمندتان به جامعه ایران، جناب عالی به عنوان یکی از پنجاه دانش آموخته برگزیده دانشگاه انتخاب شده اید.

با تبریک صمیمانه این انتخاب شایسته، سلامتی، سربلندی و دوام توفیق شما را از درگاه ایزد یگانه مسئلت می نمایم.

دکتر علی اکبر صالحی، دکتر اسحاق جهانگیری، دکتر علی لاریجانی، دکتر مریم میرزاخانی و چندین شخصیت ملی و بین المللی در بین این 50 دانش آموخته برتر قرار دارند.

گفتنی است: دانشگاه شریف در آبان ماه سال 1344 به عنوان اولین دانشگاه تخصصی کشور به همت و کوشش دکتر مجتهدی تاسیس شد و با پذیرش 407 دانشجو در 4 دانشکده مهندسی برق، شیمی، مکانیک، و متالوژی و با جذب بهترین دانش آموختگان ایرانی از دانشگاه های معتبر جهان به عنوان کار آموزشی شروع به کار کرد.

در طی سال های اخیر همواره بیش از 90 نفر از یکصد نفر اول آزمون سراسری و در دو سال اخیر 97 نفر از یکصد نفر اول در دانشگاه صنعتی شریف شروع به تحصیل نموده اند و بیش از 90 درصد برگزیدگان المپیادهای دانش آموزی که بدون کنکور به دانشگاه راه می یابند همواره در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند.

و بیش از 70 درصد از دانش آموختگان دکترای دانشگاه شریف اکنون به عنوان عضو هیات علمی سایر موسسات کشور مشغول بکارند. دانش آموختگان دانشگاه شریف در سایر کشورها معرف نقش برجسته و منحصر به فرد علمی این دانشگاه هستند.

دانش آموختگان دانشگاه شریف 47303 نفرند که از این تعداد، 28407 نفر دانش آموخته کارشناسی، 17480 نفر دانش آموخته کارشناسی ارشد و 1416 نفر دانش آموخته دکترا هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا