نمایش 'وقتی بمب‌ها مهربان می شوند' کاری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد به کار خود پایان داد.

، این نمایش به نویسندگی و کارگردانی محسن اکرمی و هنرنمایی روح‌الله زارع ، روح‌الله پوررضا و نعیمه بیدمشکی از اول اردیبهشت لغایت 30 اردیبهشت 95 ویژه‌ی مهدکودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و مدارس استان به روی صحنه رفت و مورد استقبال قرار گرفت.
این نمایش پروژه‌ی کتاب تئاتر مدرسه به حساب می‌آید که به سفارش مرکز تولید تئاتر عروسکی کانون کشور آماده شده است.
مدیرکل کانون استان یزد در این خصوص گفت: با توجه به این که هنوز در کانون بحث نمایش مثل قصه‌گویی به روزهای اوج خود نرسیده است، این حرکت ارزشی و اثربخش می‌تواند مفید و مؤثر باشد.
عباسعلی دانافر افزود: آماده‌سازی نمایش بر اساس موضوعی از کتاب درسی، دانش‌آموزان و اعضا را بهتر آموزش می‌دهد و نیز آن ها را به مشارکت و تعامل وا می دارد و از سویی با تئاتر مفهومی توجه آن‌ها را به محیط اطراف و دنیای پیرامون، بیشتر معطوف می‌سازد.
وی در ادامه‌ی صحبت‌هایش اظهار داشت: یک نمایش می‌تواند مفاهیم و هدف‌ها را به شکل غیرمستقیم به بچه‌ها و اعضا انتقال دهد و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرموده‌اند"یک اثر نمایشی تاثیرگزاریش بیش از صدها سخنرانی است." بنابراین باید عزممان در این راه، راسخ و استوار شود و با برطرف کردن چالش‌ها و موانع بتوانیم با تولید آثار فاخر و ماندگار، نسبت به دنیای تئاتر و تئاتر عروسکی کودک و نوجوان قدم مثبتی برداریم.
دانافر در پایان ضمن تشکر از همه عوامل و دست اندکاران این نمایش، خاطرنشان کرد نمایش وقتی بمب ها مهربان می‌شوند حاصل کار همکاران و مربیان خوب کانون استان یزد با موضوع جنگ و اثرات مخرب آن بر زندگی کودکان، می‌خواهد بگوید؛ کودکان، معصوم‌ترین قربانیان در طول تاریخ بوده و تا سال‌ها و شاید پایان عمر اثرات جبران‌ناپذیر آن در زندگیشان محسوس و ملموس است.
گفتنی است نمایش وقتی بمب ها مهربان می شوند با حضور در 8 مدرسه و 15 اجرا و میزبانی 2 هزار دانش‌آموز به روی صحنه رفته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا