تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا در دیداری که تحت تاثیر عملکرد خوب تیم اتلتیکومادرید قرار داشت در ضربات پنالتی به برتری دست یافت تا برای یازدهمین بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود.

تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا در دیداری که تحت تاثیر عملکرد خوب تیم اتلتیکومادرید قرار داشت در ضربات پنالتی به برتری دست یافت تا برای یازدهمین بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود.

به گزارش اعتدال به نقل از ایرنا، دیدار نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 23 و 15 دقیقه شنبه شب در حضور بیش از 80 هزار تماشاگر ورزشگاه سن سیرو شهر میلان برگزار شد که این دیدار در وقت های قانونی و اضافی با تساوی یک بر یک همراه شد، اما رئال مادرید در ضربات پنالتی 5 بر 3 برنده شد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

شاگردان دیه گو سیمئونه که در این دیدار عملکرد بهتری نسبت به حریف پرستاره خود داشتند، اسیر بی عدالتی فوتبال شد و در نهایت جام را تقدیم تیم تحت هدایت زین الدین زیدان کردند.

رئال مادرید با برتری در این دیدار برای یازدهمین بار فاتح لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا شد و اتلتیکومادرید برای سومین مرتبه در فینال شکست خورد تا همچنان در حسرت جام باقی بماند.

مطابق انتظار این تیم رئال مادرید بود که بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه پنجم، فرصت مناسبی برای گلزنی داشت که ضربه «کاسمیرو» را «یان اوبلاک» دروازه بان اتلتیکومادرید مهار کرد.

در دقیقه پانزدهم، ارسال «تونی کروس» با ضربه سر «گرت بیل» همراه شد و به «سرخیو راموس» رسید تا کاپیتان رئال مادرید در صحنه ای مشکوک به آفساید گل نخست این دیدار را به ثمر برساند.

پس از این گل بازیکنان اتلتیکومادرید با در اختیار گرفتن میانه میدان و حرکات ترکیبی «فیلیپ لوییس» ، «کوکه» و «آنتون گریژمان» از جناح چپ به دنبال رسیدن به دروازه رئال مادرید بود که در این امر ناموفق نشان دادند تا 45 دقیقه نخست با برتری یک بر صفر کهکشانی های مادرید به اتمام برسد.

در آغاز نیمه دوم، «دیه گو سیمئونه» سرمربی اتلتیکومادرید که نتیجه را از دست رفته می دید، «آگوستو فرناندز» هافبک دفاعی تیمش را بیرون کشید و «فریرا کاراسکو» هافبک نفوذی و خوش تکنیکی بلژیکی را به میدان فرستاد .

حملات اتلتیکومادرید در نیمه دوم خیلی زود جواب داد و در دقیقه 46، «فرناندو تورس» با خطای «په په» متوقف شد تا «مارک کلتنبرگ» داور انگلیسی، نقطه پنالتی را به سود اتلتیکو نشان دهد.

«آنتون گریژمان» مهاجم فرانسوی مهاجم فرانسوی پشت توپ ایستاد و با ضربه بسیار ضعیف توپ را به دیرک افقی رئال مادرید کوبید تا همچنان بازی یک بر صفر باقی بماند.

در دقیقه 51، «کارواخال» مدافع جناح راست رئال مادرید به دلیل مصدومیت با چشمانی اشکبار جای خود را به «دنیلو» داد.

در دقیقه هفتاد و در حالیکه بازیکنان اتلتیکو روش کاملا هجومی را در دستور کار داشتند، رئال مادرید در ضد حمله ای سریع در آستانه گل دوم قرار گرفت که «کریم بنزما» نتوانست گلزنی کند.

در دقیقه 79، اتلتیکومادرید مزد بازی برتر خود را گرفت و توپ ارسالی از سوی «خوان فران» را «فریرا کاراسکو» تبدیل به گل تساوی این دیدار حساس کرد.

این دیدار در پایان 90 دقیقه با تساوی یک بر یک همراه شد تا کار برای تیم قهرمان به وقت های اضافه کشیده شود.

در وقت های اضافه نیز اتفاق خاصی رخ نداد تا ضربات مرگبار پنالتی، سرنوشت قهرمانی را رقم بزند.

برای رئال مادرید، لوکاس واسکز ، مارسلو، گرت بیل، سرخیو راموس و کریستیانو رونالدو در ضربات پنالتی گلزنی کردند.

برای اتلتیکومادرید نیز آنتون گریژمان، گابی و سائول میگنز موفق به گلزنی شده، اما خوان فران توپ را به دیرک عمودی زد و تیمش را از قهرمانی دور کرد.

رئال مادرید اسپانیا با 11، میلان ایتالیا با 7، بایرن مونیخ آلمان، بارسلونای اسپانیا و لیورپول انگلیس هرکدام با 5 و آژاکس هلند با 4 قهرمانی تیم های پرافتخار لیگ قهرمانان محسوب می شوند.

باشگاه های اسپانیایی 16 بار، باشگاه های ایتالیایی و انگلیسی 12 مرتبه و آلمانی ها 7 بار در این مسابقات به قهرمانی رسیده اند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا