موزه آيينه و روشنايي یزد به مدت يک هفته پذيراي علاقمندان به هنر معرق چوب و مس است.

به گزارش روابط عمومي، امورفرهنگی وا جتماعی اداره كل ميراث ‌فرهنگي‌، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد: این نمايشگاه همزمان با آغاز هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها در موزه آیینه و روشنایی یزد برپا گردید و بیش از بیست اثر از نمونه آثار بی نظیر استاد مسلم زارع و گروه معرق میراث یزد در معرض دید بازدید کنندگان از این نمایشگاه درآمد.

تابلوهای معرق موجود در این نمایشگاه از جنس چوب و مس می باشد و در آثار معرق چوبی این نمایشگاه از چوب درختان مختلفی چون: چوب گردو، زرشک، افرا، خرمالو، اقاقیا، پسته و درختانی از این قبیل استفاده گردیده و به این شکل است که تمامی رنگ های استفاده شده در این آثار ارزشمند از تیکه چوب های مختلف و با رنگ طبیعی می باشد که پس از طراحی و برش مانند قطعات کوچک پازل با دقت ویژه ای در کنار یکدیگر جای داده می شود.

گفتنی است: برخی از آثار موجود در این نمایشگاه معرق، توانسته است کسب مقام اولی را در مسابقه نگاره های چوبی و مسابقات بین المللی قرآن به خود اختصاص دهد.

شايان ذکر است: این نمایشگاه و فروشگاه زیبا در گالری موزه آیینه و روشنایی یزد واقع در خیابان کاشانی، روبروی پارک هفتم تیر تا تاریخ چهارم خرداد ماه پذیرای علاقمندان و هنرمندان می باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا