یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس"پلیس استان یزد" فرمانده انتظامي استان ضمن تاکيد بر توجه پليس به دغدغه، نگراني، خواسته ها و مطالبات مردم گفت: کار پليس بر اساس نيازهاي مردم در حوزههاي انتظامي و همراه با رويکرد اجتماعي است. 
 به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" سردار "ايرج کاکاوند" در ديدار با شهردار و اعضاي شوراي شهر يزد، اعضاي شوراهاي شهر را برگزيدگان و نمايندگان مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: اعضاي شوراي شهر به نوعي مطالبات مردم را به مديران اجرايي شهر اطلاع رساني مي کنند.
وي ادامه داد: همه ما از معضلات و آسيب هاي اجتماعي که در سطح جامعه وجود دارد آگاه هستيم و آنچه که دغدغه مردم و همچنين بخشي از مطالبات آنها است به حوزه امنيت بر ميگردد؛ که قطعا همه بايستي به خوبي به اين حوزه ها ورود پيدا کنيم.
کاکاوند ضمن تاکيد به توجه پليس به دغدغه، نگراني، خواسته ها و مطالبات مردم افزود: کار پليس دقيقا بر اساس نيازهاي مردم در حوزههاي انتظامي و همراه با رويکرد اجتماعي است.
وي با بيان اينکه در حوزه انضباط اجتماعي يک سري مسائل به بيانضباطي آمد و شدي منجر ميشد و تبعات بعدي اين موضوعات، تصادفات و تلفات در شهر يزد داشت، خاطرنشان کرد: با انجام کار اطلاعاتي و رصدي که پليس انجام داد مهمترين عامل تصادفات که در راس آن سرعت غيرمجاز بود شناسايي و اقدامات لازم در اين خصوص صورت گرفت./
رئيس پليس استان يزد خاطرنشان کرد: با تعامل صورت گرفته با شهرداري و نصب دوربينهاي کنترل سرعت در شهر يزد، امروز شاهد انضباط ترافيکي خوبي هستيم و از زمان اجراي اين طرح کاهش 9 درصدي تلفات را نيز داشته ايم.
وي موضوع سرقت را يکي ديگر از مسائل مهمي که باعث نگراني شهروندان شده بود بيان کرد و افزود: با تلاش ماموران پليس، بسياري از باندهاي بزرگ حرفه اي سرقت شناسايي و عوامل آن دستگير و مجرمان آگاه شدند که در زير ذره بين پليس قرار دارند.
سردار کاکاوند ضمن اشاره به کاهش 17 درصدي وقوع سرقت در سال 94 در مقايسه با مدت مشابه سال 93 گفت: در ايام تعطيلات نوروز 95 نيز شاهد کاهش 50 درصدي وقوع انواع سرقت در سطح شهر يزد بوديم.
کاکاوند ضمن اشاره به کشف پيچيده ترين پرونده جنايي سال 94 که توسط کارآگاهان پليس فتا اين استان انجام شد خاطرنشان کرد: پليس فتاي استان يزد نيز در بحث کشف جرايم در فضايمجازي رتبه اول کشور را در سال گذشته کسب کرده است.
اين مقام ارشد پليس تصريح کرد: پليس استان يزد در تمامي آسيبهاي اجتماعي که در شکل گيري و ناامن کردن محيط اثر دارند ورود پيدا کرده و جرايم در سطح استان به ويژه مرکز استان کاهش پيدا کرده است.
وي با تاکيد بر اصل آموزش، فرهنگ سازي و اطلاع رساني به شهروندان در خصوص جرايم گفت: مردم بايد از تبعات تخلفات آگاه شوند و پليس هم تلاش مي کند آرامش و امنيت خوبي را به مردم هديه دهد.
فرمانده انتظامي استان يزد در پايان ضمن تشکر و قدرداني از تلاش و همراهي اعضاي شوراي شهر و شهرداري با پليس گفت: در هر جامعه که بين مسئولان همدلي، همراهي و تعامل وجود داشته باشد به طور يقين بسياري از معضلات اجتماعي کنترل و مشکلات نيز برطرف خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا