یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس"پلیس استان یزد" معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در مراسم بزرگداشت مقام معلم و در جمع معلمان گفت: سعادت هر جامعه بستگی به وجود معلمان موفق، مقبول و با صلاحیت دارد و به همان اندازه که دانش، تجربیات و مهارت های آموزشی معلم در یادگیری و افزایش معلومات دانش آموز مؤثر است، منش او بر رفتار دانش آموزان نیز تأثیر می گذارد. 
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:، سرهنگ "محمد رضا مزیدی" معاون اجتماعی استان با حضور در اداره آموزش و پرورش ناحیه دو استان و در جمع معلمان گفت: تعلیم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و از این روست که تعلیم و تعلم، سنت نیکوی آفرینش است.
سرهنگ مزیدی ادامه داد:نقش شما معلمان گرامی در تربیت و پرورش نسلی پویا و آگاه که عاری از هرگونه آسیب، ناهنجاری نقش بی بدیلی است و بی شک آموزش صحیح دانش آموزان و آگاهسازی آنها نسبت به مسائل اجتماعی پیشگیری از جرائم و آسیبها بسیار مهم و اثرگذار است و امنیت آینده کشور و میهن اسلامی را تضمین میکند.
معاون اجتماعی استان یکی از اهداف بعثت انبیا توسط خداوند را معلمی دانست و افزود: خداوند فرموده است: «اوست خداوندی که در میان ناآموختگان، پیامبری از میان خودشان برانگیخت، تا آیات او را بر آنان بخواند و پاکشان گرداند و کتاب و حکمت به ایشان بیاموزند» این آیه شریفه، تزکیه و پاک ساختن اخلاق ناپسند انسان ها و آموزش کتاب و حکمت را از اهداف بزرگ بعثت پیامبر دانسته است.
مزیدی با بیان اینکه در فرهنگ قرآن، معلمی، کاری شگفت انگیز و معلم دارای مقامی والاست افزود: گستره و شعاع کار معلم، از سطح کلاس و مدرسه فراتر است و جامعه و ملت و بلکه همه انسان ها را در برمی گیرد، چنان که تربیت و هدایت یک فرد با زنده کردن همه افراد بشر برابر است و گمراه ساختن یک فرد همانند نابود کردن تمام بشر است.
وی در ادامه سخنان خود افزود: معلمی، تنها شغل و حرفه نیست؛ بلکه ذوق و هنری است که ریشه در اعماق روح بی تاب انسان هایی دل سوخته دارد و رسالتی است پیامبرگونه. از این رو، معلمی کاری است دشوار و مهم از میان نقش های متفاوتی که معلم دارد، نقش الگویی او از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی تأثیر معلم و شخصیت او بر دانش آموزان و جامعه را غیرقابل انکار دانست و ادامه داد: سعادت هر جامعه بستگی به وجود معلمان موفق، مقبول و با صلاحیت دارد و به همان اندازه که دانش و تجربیات و مهارت های آموزشی معلم در یادگیری و افزایش معلومات دانش آموز مؤثر است، منش او بر رفتار دانش آموزان نیز تأثیر می گذارد. 
معاون اجتماعی استان یزد در پایان تصریح کرد: معلم خوب و موفق کسی است که با به کارگیری این شیوه ها بر رفتار دانش آموزان اثر بگذارد و افزون بر شایستگی های علمی و آموزشی، از ویژگی های شخصیتی مطلوب برخوردار باشد و چنین معلمی انسان های شایسته، خلاق، آزاداندیش، شاداب و با نشاط به جامعه تحویل می دهد و جامعه نیز در راه سعادت پیش می رود.
گفتنی است، در این مراسم مدیران اسبق ادارات ناحیه یک و دو، همچنین مدیران کل بازنشسته آموزش و پرورش استان از بعد از انقلاب تاکنون در این مراسم شرکت داشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا