یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس"پلیس استان یزد" فرمانده انتظامي استان با بيان اينکه تمام ماموريت هاي پليس بايد بر اساس نيازسنجي، برآورد مشکلات و معضلات مردم انجام شود افزود: با رويکرد اجتماعي؛ موفقيت، محبوبيت و مقبوليت پليس افزايش يافته است. 
 به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا، سردار "ايرج کاکاوند" در بازديد از معاونت اجتماعي پليس اين استان ضمن اشاره به اقدامات و فعاليت هاي مطلوب اجتماعي در بحث تبليغات محيطي و اطلاع رساني خاطرنشان کرد: با هم پوشاني مطلوبي که در حوزه هاي اجتماعي داشتيم شاهد وضعيت بسيار خوبي در بحث امنيتي نيز بودهايم.
وي، با بيان اينکه بحث اطلاع رساني و آموزش همگاني در سال گذشته وضعيت قابل قبولي را داشته است ادامه داد: معاونت اجتماعي بايد جلوتر از همهي واحدهاي انتظامي حرکت کند و به ساير واحدهاي انتظامي پليس راهکار بدهد.
سردار کاکاوند تصريح کرد: اهميت کار معاونت اجتماعي که در دو بخش درون و برون سازماني است بر هيچ کس پوشيده نيست؛ در اين حوزهها بحث اطلاع رساني، ارسال خبر، آموزش، مشارکت عمومي و همچنين تعامل با سازمان ها و دستگاه هاي برون سازماني بسيار مهم است. 
کاکاوند با بيان اينکه تمام ماموريت هاي پليس بايد بر اساس نيازسنجي و برآورد مشکلات و معضلات مردم انجام شود تا به نتيجه مطلوب و موردنظر دست يابيم افزود: با رويکرد اجتماعي؛ موفقيت، محبوبيت و مقبوليت پليس افزايش يافته است.
رئيس پليس استان يزد تصريح کرد: موضوع پيشگيري اجتماعي که مقدم بر پيشگيري انتظامي است يعني اينکه پليس در حوزه هاي مختلف راهور، موادمخدر و انتظامي، برنامه ها و اولويت هاي کاري خود را بر اساس نياز مردم تنطيم کند. 
وي ضمن تاکيد بر ادامه روند تعامل مطلوب معاونت اجتماعي با رسانه ها خاطرنشان کرد: اخبار و وقايع خاص پليس استان نيز به گونه اي تنظيم شود که بازتاب منفي در جامعه نداشته باشد.
کاکاوند با بيان اينکه موضوعات اجتماعي نبايد به موضوعات انتظامي تبديل شود ادامه داد: در حوزه هاي آموزشي نيز کارها بايد بر اساس نياز پليس و مردم اولويت بندي و برنامه ريزي و سپس اجرايي شود. 
سردار کاکاوند گفت: معاونت اجتماعي بايد در رفع معضلات اجتماعي و شناسايي آسيب هاي اجتماعي به ديگر واحد هاي انتظامي پليس کمک کند چون تحليل هاي اجتماعي در انجام کار انتظامي بسيار مهم و اثرگذار است.
وي، در ادامه اهميت کار مشاوران پليس را بسيار مهم ارزيابي کرد و افزود: وقت گذاري مشاوران براي مردم و ارتقاء پرونده هاي مشاوره به صلح و سازش، باعث کاهش مشکلات قضائي، انتظامي و همچنين کاهش هزينه هاي شهروندان خواهد شد.
فرمانده انتظامي استان يزد در پايان از زحمات معاون و کارکنان معاونت اجتماعي پليس اين استان و هم پوشاني و همکاري اين معاونت با ديگر واحدهاي انتظامي قدرداني کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا