دبیر اجرائی نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان طبس در نامه ای سرگشاده به فرماندار طبس گفت:دامداران زیر بار خرید آذوقه گران دام هایشان مانده اند کسی جوابگو نیست ؟

متن کامل نامه بشرح ذیل میباشد :

معاونت محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس

با سلام و احترام

چراغ طبس دارد خاموش می شود .

شهرستان پهناور و کویری طبس که عروس کویر لقب گرفته ، با این وضعیت رو به خاموشی می رود . در چند سال گذشته د امداری ها یکی یکی دارد خالی می شود و اندک دامداری ،که در صحنه مانده آن هم با توجه به نخریدن شیر و گرانی علوفه کم کم با فروش دام هایش به خیل عظیم مصرف کننده می پیوندد . زیرا از او شیر و گوشت نمی خرند و نسبتا خریدی که هم هست به نفع خریدار است . دامداران زیر بار خرید آذوقه گران دام هایشان مانده اند کسی جوابگو نیست ؟ متاسفانه دامداری ها خالی می شود و دریغ از مسئولی بیاید و بپرسد که چرا گاودار طبسی ۶۰ راس گاو خود را فروخته و درب آغلش راقفل زده ؟ چرا فاجعه خالی شدن دامداری با حدود ۳۰۰ راس گوسفند و بز مسئولان را به خود نمی آورد !!!؟ چرا مسئولان پیگیر کلاه برداری دلالان زالو صفت نیستند !!!؟ چرا کشاورز و دامدار طبسی با داشتن آب و زمین کشاورزی باید مجبور باشد ۲۴۳ راس گوسفند خود را با نازل ترین قیمت و بدترین شرایط نقد و قسط بفروشد که بعد از فروش هنوز دلهره آن را داشته باشد که آیا برج ۱۰ چک آن خریدار پاس خواهد شد یا نه!!!؟فرماندار محترم وضعیت کشاورزی و دامداری شهرستان طبس بسیار بحرانی است . نمونه آن به خاطر کمبود آب و بارندگی سطح زیر کشت شهرستان حدود ۷۰۰ هکتار کمتر شده و این یعنی تولید کمتر . شعار تا کی ! آقایان: جهاد کشاورزی و کشاورز و دامدار را حمایت کنید . سازمان جهاد کشاورزی به تنهایی نمی تواند تمام مشکلات را برطرف کند . در شهرستان کویری طبس در سال های ۹۳ و ۹۴ حدود ۵۳ میلی متر بارندگی داشته و در سال زراعی ۹۴ و ۹۵ حدود ۳۷ میلی متر ، این یعنی فاجعه ، این یعنی کشاورز و دامدار ورشکسته ، این یعنی خوشحالی دلالان ، این یعنی اینکه کشاورز و دامدار طبسی علاوه به اینکه جلو زن و بچه خود شرمنده و خجل است بایدشرمنده و خجالت زده ضامن های خود در بانک هاباشد . این یعنی اینکه مسئولان محترم به فکر حدود ۷۰۰۰ بهره بردار بخش کشاورزی شهرستان باشید و گرنه در حاشیه شهر و مراکز بخش ها باید منتظر ما باشید . زیرا روستاها بعد از خالی شدن دامداری ها و کاهش سطح زیرکشت دیگر درآمدی ندارندو بالاخره کشاورزان هم انسانند ، باید شکم زن و بچه خود را سیر کنند . معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس از جنابعالی تقاضا داریم که جلسه ای فوق العاده و سریع در خصوص بحران بسیار شدید خشکسالی با حضور مسئولین محترم عالی رتبه استان ، در شهرستان داشته باشیم که فورا در این خصوص تدبیری اندیشیده شود . انشاالله این خواسته به حق کشاورزان و دامداران شهرستان دیده شود .

  با احترام

 مسعودرضا بندگی

  دبیر اجرائی نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان طبس

رونوشت این نامه به مهندس خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی،مهندس ولی پور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان،مدیریت بحران استانداری،امام جمعه و رئیس دادگستری شهرستان طبس،بخشداری های مرکزی ، دستگردان و دیهوک،شورای شهرستان و رئیس تعاون روستایی شهرستان طبس نیز ارسال شده است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا