مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به تشکل های مردمی و غیردولتی شده است ، گفت :در حال حاضر 200 سازمان مردم نهاد در یزد در حال فعالیت هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، "مجید جوادیان زاده " ، در جلسه هماهنگی و گزارش عملکرد دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اظهار داشت : سال گذشته پیمایش استانی داشتیم و ظرفیت های سازمان های مردم نهاد را به منظور واگذاری امور به آنها  بررسی کردیم .
وی ادامه داد :  دستگاههای استان با توجه به تناسب کاری وشرح وظایف، با سازمان های مردم نهاد تعامل داشته و برخی از حوزه ها را با توجه به ماموریت های ذاتی ، به سازمانهای مردم نهاد واگذار می کنند .
جوادیان زاده افزود : توانمند سازی تشکل های بانوان، انجام سالانه 2 پژوهش تخصصی و تالیف کتابی به عنوان منبع پژوهشی در حوزه اجتماعی در استان از برنامه های در دست اقدام است .
مدیرکل دفترامور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به مهاجر پذیری استان ، اظهار داشت : بحث مهاجرت عمدتا به دلیل اینکه ورود مهاجران به بعضی از استان ها ممنوع است ، به سوی یزد که در مرکز قرار دارد افزایش یافته و این مهاجران به دلیل عدم وجود درآمد کافی، حاشیه نشین هستندکه برخی از شهرستانها به شکل حادی با این  قضیه مواجه هستند.


توجه به کاهش آسیب های اجتماعی دراستان یزد


رییس اداره آسیب های اجتماعی وزارت کشور  نیز در این جلسه عنوان کرد : در چند سال اخیر ، آسیب های اجتماعی در استان یزد مورد توجه قرار گرفته اما این مهم نیاز به اقدامات عملیاتی بیشتری دارد.  
"امیرهوشنگ عندلبیان" افزود : در بحث آسیب های اجتماعی نداشتن شاخص ارزیابی یکی از مسائل مهم و قابل توجه است وچون هرگز نمی توان این آسیب ها را به صفر رسانید باید شاخصی در نظر گرفته شود که زمان احساس خطر ، مشخص باشد .
وی ادامه داد : گاهی در حوزه آسیب های اجتماعی ، سلیقگی عمل می شود و همه موارد به چشم آسیب دیده می شود که در واقع این طور نیست .
عندلبیان اظهار کرد : ما در اداره آسیب های اجتماعی وزارت کشور برنامه هایی برای کاهش آسیب های اجتماعی داریم و اولویت اول ما در بحث طلاق ، مبارزه با مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر ، حاشیه نشینی است که امیدواریم بتوانیم در این حوزه ها تاثیرگذار عمل کنیم .


برنامه های مبارزه با آسیب های اجتماعی بومی سازی شود


رییس اداره توسعه و سلامت اجتماعی وزارت کشور، اظهار کرد : برنامه های مبارزه با آسیب های اجتماعی باید در چند محله به صورت پایلوت اجرا شده و اگر این این برنامه ها موفق بود ، به کل استان تعمیم داده شود.
"لیلا باتمانی" افزود : برنامه های مبارزه با آسیب های اجتماعی باید نسبت به رشد جمعیت و اولویت بررسی آسیب ها در استان ها ، بومی سازی و عملیاتی شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا