نحوه پذیرش پیشنهادهایی که می تواند درصورت اجرا، وضعیت موجود را ارتقاء بخشد و باعث بهره‏وری بیشتر شود، از سوی دبیر نظام پذیرش و بررسی پیشنهادهای حوزه معاونت برنامه‏ریزی وتوسعه شهرداری یزد تشریح شد.

دبیر نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها در حوزه معاونت برنامه‏ریزی و توسعه شهرداری یزد در برنامه صدای شهر، پیشنهادرا به معنای ایده، نظر یا طرح داوطلبانه با هدف بهبود وضعیت شهر یا شهرداری دانست که در صورت اجرا می‏تواند وضعیت موجود را ارتقاء بخشد یا باعث افزایش بهره‏وری و یا حل مشکل شود.

صدیقه آنتیک گفت: در شهرداری نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها دارای ارکانی از جمله شورای عالی برنامه‏ریزی، دبیرخانه نظام پیشنهادها، کمیته‏های تخصصی و کارگروه برنامه‏ریزی و ارزیابی عملکرد می‏باشد.

وی اظهار داشت؛ اهدافی که این نظام دنبال می‏کند، افزایش رضایت شهروندان، بهبود ساختار شهر و فضاهای شهری، ایجاد بستر مناسب برای مشارکت در حل مشکلات، دستیابی به اهداف، برنامه‏ها و اسناد فرادستی، ایجاد حس مسئولیت، اعتماد به نفس و انگیزه در پرسنل و افزایش میزان خلاقیت و نوآوری است.

دبیر نظام پیشنهادهای معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری یزد نحوه عملکرد نظام مذکور را به این شکل تشریح کرد که پیشنهادهای رسیده به دبیرخانه نظام پذیرش و بررسی پیشنهادهای شهرداری براساس ماهیت و موضوع، به یکی از هفت کمیته موضوعی و تخصصی  که اعضای آنها با معرفی از طرف معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری و تأیید شهردار منصوب می شوند، ارجاع داده شده، و پس از بررسی و امتیاز دهی، در صورت پذیرش به منظور تصویب نهایی و اجرایی شدن به شورای شدن به شورای عالی برنامه ریزی به ریاست شهردار ارسال می شود.

آنتیک کمیته های شهرسازی و معماری، امور اداری، مالی، سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، توسعه و مدیریت فناوری ساخت، امور حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، امور عمرانی و زیرساخت های شهری و فرهنگی و اجتماعی را به عنوان کمیته های موضوعی و تخصصی نظام پیشنهادهای شهرداری نام برد.

وی بخش پیشنهادهای سایت معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری و دریافت فرم پیشنهاد از دبیرخانه نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها واقع در حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری یزد را به عنوان راه های ارتباطی با این نظام عنوان کرد.

آنتیک گفت: پاداش و تشویق پیشنهادهای پذیرفته شده بر اساس امتیاز اخذ شده می باشد، به طوریکه کسب امتیاز 1 تا 50 تشکر کتبی به دنبال خواهد داشت، اما در صورتیکه پیشنهاد دهنده از کارکنان باشد در پرونده پرسنلی وی درج می شود. همچنین کسب امتیاز51 تا 70 علاوه بر تشکر کتبی،پاداش نقدی بسته به امتیاز اخذ شده را همراه دارد. با کسب امتیاز 71 تا 85 تقدیر در نشریات داخلی نیز به موارد قبل اضافه می شود و کسب و امتیاز 86 تا 100 نیز علاوه برموارد فوق منجر به دریافت گواهی قابلیت اجرا خواهد شد.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا