استاد برجسته مهندسی مکانیک ایران در سفر به یزد گفت: مهندسی که اخلاق‌مند است، ایمنی و سلامت را در طراحی و محاسبات و ساخت دستگاه رعایت می‌کند، از مواد و انرژی استفاده بهینه می‌کند و در نهایت با رعایت اخلاق مهندسی شغل و رفاه و شادی برای خود و جامعه به ارمغان می‌آورد.
دکتر بهادری‌نژاد با اشاره به نقش مهم مهندسان در زندگی مردم یادآور شد: مهندسان می‌توانند نقش مهمی را در توسعه جهان با هدف دستیابی به دنیای آرام و مرفه‌تر ایفا کنند. وی از مهندسان خواست خدمات خود را با مراعات بالاترین درجه ایمنی ارائه دهند و ایمنی، سلامت و رفاه عمومی را در اولویت کارخود قرار دهند.
دکتر بهادری‌نژاد که در جمع مهندسان مکانیک، اساتید دانشگاه و دانشجویان این رشته سخن می گفت با اشاره به افزایش بیماری‌ها و مرگ و میر، آلودگی هوا و ... گفت: اخلاق محیط زیستی یکی از موارد مهمی است که باید حتما رعایت شود و تمام مردم به‌ویژه مهندسان اخلاق‌مند مسئولیت خطیری برای جلوگیری از انهدام محیط زیست و احیای آن برای زندگی انسان‌ها، حیوانات و گیاهان دارند.
ناطق با اشاره به اینکه مهندسان بعد از معلمان بیشترین تماس را با مردم دارند تاکید کرد: با توجه به شمار زیاد مهندسان در سراسر کشور الگوبودن مهندسان در برخورداری از ارزش‌های انسانی و اخلاق مهندسی می‌تواند تاثیر به‌سزایی در پرورش ارزش‌های انسانی و اخلاق حرفه‌ای داشته باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا