دوره آموزشی طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) در مدارس دخترانه این شهرستان برگزار شد.

 جعفر حسن پور رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق در مراسم اختتامیه طرح آموزشی دادرس  با بیان اهمیت اجرای این طرح اظهار داشت  : هدف از انجام این طرح افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس از طریق تربیت تیم های دانش آموزی آماده در مواجهه با حوادث و ترویج فرهنگ ایمنی در جامعه می باشد.

وی فراگیری سلسله مهارت‌های امدادی را برای هر فرد ضروری دانست و با اشاره به اینکه نجات یک فرد، نجات جامعه است خاطرنشان کرد: یک فرد آموزش دیده علاوه بر اینکه می‌تواند جان خود را در هنگام وقوع بحران‌ها و حوادث مختلف، از خطر نجات دهد، منجی سایر انسان‌ها نیز خواهد بود...

حسن پور تصریح کرد : در این دوره مهارت های تخصصی فوریت های امداد و نجات ، آتل بندی ، احیاء قلبی - ریوی ، ارزیابی علائم حیاتی، حمل مصدوم انفرادی و گروهی، تخلیه اضطراری و پناه گیری، بهداشت، نصب چادر در شرایط امدادی ، آموزش ویژه آسیب های منطقه ای و کمک های اولیه به دانش آموزان آموزش داده شده است .

در این دوره مدارس توحید ، زینب و زهرا به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب نمودند و در قالب یک تیم 14 نفره به مرحله استانی راه یافتند.

         










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا