استاندار يزد گفت : تشكيل يك مجلس فعال، پويا ، بالنده، مسئوليت پذير، دلسوز و آگاه به مسائل داخلي و خارجي از نقاط قوت نظام جمهوري اسلامي ايران است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، صبح جمعه دهم ارديبهشت ماه استاندار يزد و مديركل حوزه استاندار به منظور بازديد از حوزه هاي انتخابيه شهرستان ابركوه وارد اين شهرستان شدند و مورد استقبال امام جمعه و فرماندار ابركوه و ديگر مسئولان اين شهرستان قرار گرفتند.
استاندار يزد در فرمانداري  شهرستان ابركوه و در جمع اعضاي هيأتهاي اجرايي ، نظارت و بازرسي برگزاري انتخابات مرحله دوم دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در اين شهرستان ضمن تبريك هفته كارگر و هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: شايسته است اين مرحله از انتخابات نيز مانند انتخابات هفتم اسفندماه با مشاركت بالاي مردم ، انتخاباتي سالم ، قانونمند و با هوشياري و تيزبيني دست اندركاران برگزار شود.
«سيدمحمد ميرمحمدي» ادامه داد: انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان يزد بسيار باشكوه، زيبا و چشمگير بود و براي مسئولان استان و نظام تبديل به يك سرمايه شد كه آن اعتماد و اطمينان مردم به مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران است.
وي افزود: اين انتخابات چه از نظر حضور مردم و چه از نظر تعداد داوطلبان و نيز فعاليت نامزدها و هواداران آنها گسترده و بي سابقه بود و به گونه اي عمل شد كه عليرغم رقابتها انتخاباتي سالم و با كمترين تخلف انتخاباتي را شاهد بوديم .
ميرمحمدي تصريح كرد: تحقق اين مهم به علت بي طرفي دست اندركاران انتخابات، هماهنگي لازم بين هيأتهاي اجرايي ، نظارت و بازرسي و تيزبيني و هوشياري كامل عوامل اجرايي انتخابات رقم خورد.
عالي ترين مقام اجرايي استان با اشاره به برگزاري انتخابات مرحله دوم در بزرگترين حوزه انتخابيه كشور گفت : دست اندركاران انتخابات در اين مرحله نيز بايد مانند دوره اول بي طرفي كامل را اصل قرار دهند و هر دو داوطلب ورود به مجلس شوراي اسلامي براي ما عزيز هستند و وظيفه داريم هر كسي كه با رأي مردم به مجلس راه يافت را حمايت كنيم .
ميرمحمدي افزود: انتخابات در اين مرحله از حساسيت ويژه اي برخوردار است و برگزاري انتخابات نيازمند تيزبيني ، هوشياري و مراقبت بيشتري است.
وي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: در اين مرحله از انتخابات نماينده اي اصلح از حوزه انتخابيه مهريز، بافق، بهاباد، خاتم و ابركوه به مجلس شوراي اسلامي راه يابد و بتوانيم از حضور مؤثر هر چهار نماينده استان براي توسعه و پيشرفت كشور و استان بهره لازم را ببريم.


مشاركت 92 درصدي مردم ابركوه در مرحله اول انتخابات


فرماندار شهرستان ابركوه نيز در اين جلسه ضمن قدرداني از عنايت ويژه استاندار يزد و مسئولان ارشد استان نسبت به مناطق كمتر توسعه يافته از جمله شهرستان ابركوه اظهار داشت: در انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي مردم شهرستان ابركوه مشاركت بالايي داشتند و نرخ مشاركت 92 درصدي را در اين شهرستان رقم زدند.
«سيدنبي رسولي» افزود: در مرحله قبل 30هزار نفر از مردم شهرستان ابركوه واجد شرايط حضور در انتخابات بودند كه از اين تعداد 27هزار و پانصد نفر پاي صندوقهاي رأي حضور يافتند و شاهد حضور گسترده مردم در مرحله اول بوديم كه اميدواريم اين حضور پرشور و بانشاط  در مرحله دوم انتخابات نيز تكرار شود.
همچنين «حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم حسيني»امام جمعه شهرستان ابركوه ضمن تقدير از تلاش دست اندركاران برگزاري انتخابات در استان يزد و شهرستان ابركوه خاطرنشان كرد: مجلسي موجب رشد و ترقي كشور مي شود كه در آن افرادي از سلايق مختلف و فكر و انديشه هاي متنوع در آن حضور داشته باشند و بر روي حفظ منافع ملي  و ارزشهاي انقلاب اسلامي وحدت نظر داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا