معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده در افق 1404 تولید کاشی و سرامیک کشور به 700 میلیون متر خواهد رسید گفت:با این میزان تولید ،ایران به جایگاه سوم در این زمینه دست خواهد یافت.

حسین ابویی مهریزی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از شرکت کاشی امین در شهرستان میبد در استان یزد افزود: این استان ظرفیت های بسیاری در زمینه کاشی و سرامیک دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت نفت و همچنین کاهش ساخت و ساز در کشور شاهد برخی مشکلات هستیم اما این وضعیت ثابت نیست و امیدواریم در سال آینده شاهد رشد و شکوفایی زیادی باشیم.
ابویی مهریزی ادامه داد: در صورتی که بخواهیم موفق بوده و از این وضعیت خارج شویم باید تولید برای فروش داشته باشیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: توان داخلی برای خرید همه اقلام محدود است و تحول آفرین نیست و باید برنامه ریزی های تمام واحدها از طریق صادرات باشد.
وی تصریح کرد: باید تقاضا را با صادرات در حدی ایجاد کنیم که تحول آفرین شود و علاوه بر سود آوری باعث برون رفت از مشکلات گردد.
معاون وزیر خاطر نشان کرد: مسوولان باید تسهیل گر بوده و با رفتار و گفتار خود باعث تقویت سرمایه گذاری شوند.
محمدرضا فلاح فرماندار میبد هم گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده با کمترین مشکل در زمینه کارخانه ها هستیم امیدواریم در سال آینده با توجه برنامه های دولت و تدبیر شاهد برون رفت از وضعیت فعلی بوده و شرمنده صنتعگران نباشیم.
با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت شرکت کاشی امین میبد با ظرفیت سالانه شش میلیون متر مربع کاشی و سرامیک با سرمایه گذاری ثابت 270 میلیارد ریال برای اشتغال 400 نفر به بهره برداری رسید

50 درصد تولید کاشی و سرامیک کشور به استان یزد اختصاص دارد و این استان رتبه چهارم توسعه یافتگی صنعتی کشور را داراست.
افزون بر 97 هزار نفر در واحدهای یاد شده اشتغال دارند که این میزان اشتغال 3.7 درصد کل اشتغال مستقیم صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.
هم اکنون کشورهای چین ، اسپانیا و ایتالیا در جایگاه اول تا سوم صادر کنندگان کاشی جهان قرار دارند و ایران در جایگاه بعدی قرار گرفته است










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا