یزدفردابه منظور آشنایی بیشتر و توجیه پرسنل وظیفه یگان حفاظت، دوره آموزشی تحت عنوان پیشگیری و صیانت برگزار گردید.

 این دوره آموزشی از سوی فرماندهی یگان حفاظت این اداره کل برنامه ریزی گردیده بود که طی همکاری ویژه از سوی کارشناسان مربوطه در ستاد فرماندهی انتظامی استان، این دوره با موضوع پیشگیری و صیانت برگزار شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان در خصوص برگزاری این دوره آموزشی بیان داشت: در راستای اجرای سیاست های کلی و ابلاغی از سوی فرماندهی یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و با توجه به مأموریت و وظیفه اصلی این یگان که اهم آن: حفظ و حراست و پاسداری از آثار، ابنیه تاریخی و موزه ها و اماکن دارای رده حفاظتی در حوزه میراث فرهنگی است این فرماندهی خود را موظف دانسته تا در مدت زمان های مشخص نسبت به برگزاری جلسات توجیهی و دوره های آموزشی متعدد، مختص نیروهای کادر و وظیفه یگان حفاظت اقدام نماید.

سرهنگ باغبان افزود: این دوره آموزشی یک روزه به منظور ارتقای سطح آگاهی و بهبود ارائه خدمات حفاظتی در حوزه میراث فرهنگی، در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.

باغبان اضافه نمود: با عنایت و همکاری فرماندهان و مسئولین ستاد فرماندهی انتظامی استان، این دوره آموزشی با حضور سرهنگ فاطمی نسب از کارشناسان معاونت بازرسی فرماندهی انتظامی استان تشکیل شد و به کلیه نیروهای وظیفه این یگان نیز آموزش و مطالب لازم ارائه گردید.

در این نشست سرهنگ فاطمی نسب ضمن تبریک فرارسیدن ایام ا... دهه فجر به نقش و اهمیت دوران خدمت مقدس سربازی در زندگی و پیشرفت های آتی اشاره نمود و سپس به طرح پاره ای از مسائل و موضوعات مفیدی مرتبط با مبحث پیشگیری و صیانت در حوزه میراث فرهنگی پرداخت.

وی عنوان نمود: جایگاه سربازان و نیروهای کادر یگان حفاظت میراث فرهنگی در دید عموم و بویژه در بین گردشگران خارجی و داخلی که از اماکن و ابنیه فرهنگی، تاریخی و جاذبه های گردشگری استان بازدید می نمایند به عنوان حافظان میراث فرهنگی مطرح می باشد که همین موضوع باعث می شود تا آنان احساس امنیت و آرامش کنند.

در پایان این جلسه آموزشی فرمانده یگان حفاظت اداره کل ضمن همراهی سرهنگ فاطمی با مهندس شرافت مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز دیدار و گفتگو نمود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا