امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه مسئولان عملکرد خود را به ویژه در قراردادهای خارجی برای مردم شفاف‌سازی کنند، گفت: سفارشهای مقام معظم رهبری در اولویت تمام برنامه‌ریزی‌های دولت قرار گیرد.
آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با بیان اینکه شناخت راه حق از باطل و حضور به موقع در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از جمله ضرورتهای رفتاری اقشار مختلف در جامعه اسلامی است، اظهار داشت: تبعیت از ولایت فقیه تنها راه رسیدن به کمال و سعادت است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی گفت: بصیرت افزایی از جمله راهکارهای ضروری در راستای ترویج فرهنگ و ارزشهای انقلاب اسلامی در عص امروز است.
امام جمعه یزد آوارگی، ناامنی و تباهی را از جمله نشانه‌های عدم تبعیت از ولایت فقیه و امنیت پایدار، توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را از جمله ویژگیهای ولایت‌مداری همراه با بصیرت دانست و بیان کرد: شأن ولایت‌فقیه، شأن امام امت است و باید از آن حراست کرد.
آیت الله ناصری با اشاره به ضرورت وحدت، همبستگی و اتحاد جامعه اسلامی در برابر توطئه‌های استکبار جهانی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نتیجه تبعیت از رهبری امام خمینی(ره) و اجرای دستورات حق‌تعالی در برابر رژیم فاسد پهلوی است.
وی امام خیمنی(ره) را در اوایل انقلاب و مقام معظم رهبری در عصر امروز را ضامن پایداری و سلامت انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: ترویج فرهنگ دین و ارزشهای نظام اسلامی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی در منطقه است.
امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت عمل به قرآن کریم در مدیریت جامعه اسلامی ادامه داد: حق‌طلبی، استکبارستیزی، وحدت‌خواهی و احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر، از جمله پایه‌های بنیادی نظام و انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد جامعه را از دیگر ارکانهای اصلی نظام و انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: مسئولان و دست اندرکاران دولت مردم را در جریان عملکرد خود به ویژه قراردادهای خارجی قرار دهند.
وی با اشاره به ضرورت بیان و شفاف‌سازی عملکرد مسئولان نظام برای اقشار مختلف جامعه گفت: توجه ویژه به مستضعفین و رفع فقر از جمله ضرورتهای اجرایی نظام اسلامی محسوب می‌شود.
امام جمعه یزد توجه به نوشته‌ها و سفارشات معمارکبیر انقلاب را معیار تشخیص مسیر امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: توجه به سفارش‌های مقام معظم رهبری در اولویت تمام برنامه‌ریزیهای دولت قرار گیرد.
آیت الله ناصری حضور حداکثری اقشار مختلف جامعه در مناسبتهای ملی و مذهبی به ویژه دهه فجر را به معنای تشکر از نعمتهای خداوند متعال، ایثارگریهای فجر آفرینان و اظهار وجود در برابر دشمنان دین و نظام اسلامی ایران عنوان کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا