نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به ضرورت پرهیز از سودمحوری در اقتصاد، گفت: نخبگان کشور راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را تبیین کنند.
آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با دانشگاهیان استان یزد با اشاره به اینکه سیستمهای مدیریتی، کاری و آموزشی ما یک سیستمهای فرسوده 70 یا 80 ساله است، اظهار داشت: از زمانی که عده‌ای غربی و غرب‌گرا سیستم آموزشی ما را از قرآن و مکاتب جدا کردند و به سمت سیستمهای مانند امروز بردند، تا به امروز همان سیستم و روش مورد استفاده قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: نخبگان و مسئولان باید بنشینند و یک طرح جدید در سیستم های مدیریتی و آموزشی کشور ایجاد کنند تا شاهد یک تحول در کشور باشیم.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در سیستم مدیریتی کشور تجارت جای اقتصاد را گرفته است، در ارتباط با تفاوت این دو مقوله گفت: ما در حال تجارت هستیم و تنها نام آن را اقتصاد گذاشتیم در حالی که به تجارت و خرید و فروش مشغول هستیم.
وی تاکید کرد: نخبگان باید راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را به مسئولان و دولت‌مردان بیان کنند تا کشور را از مشکلات اقتصادی خارج کنیم.
آیت الله ناصری بیان کرد: معنی اقتصاد این است که از یک نیرو و نعمت خداوند بهترین استفاده و بیشترین بهره‌برداری را انجام دهیم، این اقدام نیازمند یک طراحی و برنامه‌ریزی درست و مدون است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: اقتصاد صحیح این است که تولیدی انجام دهیم که بیشتر به درد جامعه بخورد اما الان متاسفانه شخصی که می‌خواهد وارد مسائل تجاری و اقتصادی شود، فکر نمی‌کند چه چیزی تولید یا وارد کند که به درد جامعه بخورد بلکه به این فکر است که چه چیزی تهیه کند که سود بیشتری برای وی داشته باشد.
به گفته وی کشور باید بر یک مبنایی اداره شود که همه از امکانات برخوردار باشند و هم زمینه پیشرفت و تعالی جامعه به وسیله فعالیتهای اقتصادی فراهم شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا