... سعید حسینی ...

چندی قبل سید هاشم پاکنژاد عضو شورای اسلامی شهر یزد طی مصاحبه ای با ویژه نامه استانی یکی از نشریات کشوری با مصاحبه کننده خود به گفت و شنودی پرداخت که خبر آن  با تیتر "راز سر به مهر استعفا و استیضاح شهردار یزد" در شبکه های اجتماعی انتشار یافت و همین تیتر باعث شد عده ای در صدد برآیند موضوع این مصاحبه طولانی را بخوانند تا از لابه لای مطالب حاشیه ای و بعضا توضیحات خارج از موضوع مصاحبه کننده چیزی از این راز سر به مهر دستگیرشان شود .

البته مصاحبه کننده که خود حدس زده بود خواندن این همه مطلب آن هم به صورت جسته و گریخته از نظر موضوعی شاید حواس جمعی برای نتیجه گیری مخاطب نگذارد، کار را ساده کرده بود و با عنوان چند تیتر کوتاه (24 تیتر) سعی نموده بود توجه خوانندگان این مصاحبه را به موضوعاتی که لازم می دانست بیان شود سوق دهد .

البته در این 24 تیتر کوتاه خوب می شود فهمید که سید هاشم پاکنژاد با همه صداقت و قصد خدمتی که دارد به موضوعات و بحث هایی کشیده شده تا بشود هر آن چه را لازم است در مورد شهردار و معاونین و سایر اعضای شورای اسلامی شهر بدبینانه القا نمود را از زبان او شنید .

البته املای نانوشته غلط ندارد چه برای سید هاشم پاکنژاد که به خودش جرات مصاحبه صادقانه ای داده است و چه به شهردار جوان این شهر و چه به اعضای شورای شهر که ساعت های زیادی از وقت و کار خود را به جلسات و بازدیدهای شهری می پردازند و چه در خصوص معاونین شهرداری که فقط برایشان کار هست و کار. چرا که ایشان حتی اگر یک کارمند یا کارشناس ساده شهرداری بودند هم عزت و احترام شان پیش مردم بیشتر بود و هم می توانستند با فراغت بال به کارهای دیگری به جز شغل و مسئولیت خود در شهرداری برسند، چرا که آن ها یا معاون هستند یا مدیر مناطق شهرداری که باید خیلی حواسشان را جمع کنند چون زیر ذره بین هستند و هر وقت هم که بخواهند قانون یا حقوق مردم را رعایت کنند یکی از ارباب رجوع ها یا کارمندان زیر دست شان هستند که از دست ایشان به دلیل رعایت قانون ناراحت شوند .

حال خود شهردار عظیمی زاده که هیچ، در این شهر کاملا آرام ولی سیاسی که انواع و اقسام سلایق سیاسی جولان می دهند و گاه گداری قدرت نمایی هم می کنند و حتی مصالح حزبی و گروهی خود را به مصالح شهری ترجیح می دهند، خیلی طاقت و تیزهوشی می خواهد که طوری کارکنی که به قبای کسی برنخورد و گرنه در این شهر فرداست که درب خانه پدر و پدربزرگ و عمه و دایی و خاله می روند و گله و شکایت که بله شهردار این طوری کرد و شهردار آن طوری. حال بگذریم که این جوان تیزهوش چطور با همه کنار می آید یا می خواهد همه را راضی نگه دارد .

از شورای شهر هم بگوییم که خیلی صبر و تحمل می خواهد که شخصی بخش زیادی از وقت و زندگی خود را بگذارد برای رسیدگی به مسائل شهر و شهرداری و تازه چون نمی تواند خیلی از توقعات مردم را چه در کمیسیون تخلفات ماده صد یا سفارشات نامتعارف را پاسخ دهند، دشمن تراشی می کنند و همه توی این شهر سراسر آشنا فردا برایشان شاخ شونه هم می کشند، ولی مصاحبه کننده حرفه ای و آشنا به مسائل شهری و اجتماعی در مصاحبه با سید هاشم پاکنژاد خوب در تیترهای کوتاهش همه این افراد را به گوشه رینگ برده است . تازه سازمان فرهنگی ورزشی و مدیران مالی و بودجه ای شهرداری را هم اضافه نموده است ، اما نکته این است که راه حل چیست ؟

آسیب شناسی دقیق کدم است ؟

چرا که به جای همدلی و همراهی در یزد یک دفعه 8 به 5 می شویم و یک دفعه 10 به 3 ؟

چرا مدیریت مالی شهرداری ضعیف است ؟

و چرا معاونت های شهرداری طی چند ماه گذشته مرتب جابجا شده اند ؟

چرا دو عضو شورای شهر یک مرتبه می خواهند نماینده مجلس بشوند ؟

(( در ادامه مباحث آینده به تک موضوعات خواهیم پرداخت ))

ادامه دارد ...


Email:saeedhosaini94@gmail.com

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا