محمد رضا شوق الشعرا:مسیر طبس - تهران چهار ساعت کوتاه می شود
مسیر یزد- اردکان- طبس- مشهد جای مسیر یزد- بافق- طبس – مشهد را می گیرد!؟ 

مسیر قطار یزد به مشهد بسیارطولانی است چرا که مسیر قطار یزد به مشهد از بافق عبور می کند و این یعنی یک چرخش و طی مسافت و زمانی بیهوده و پر هزینه و حال طبس راه خود را از یزد جدا کرده و به سمت اردکان تغییر مسیر می دهد! و در صورتیکه مسیر ریلی طبس- اردکان- تهران ایجاد شود، فاصله یزد تا مشهد نیز هر چند که باز چرخش دوباره ای خواهد داشت و اما نزدیکتر از مسیر بافق می شود!
مدیرکل راه آهن شرق کشور گفت: با راه اندازی قطار جدید در مسیر طبس - تهران و بالعکس و عبور از شهر اردکان استان یزد این مسیر چهار ساعت نسبت به مسیر قبلی کوتاه تر می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق، محمد ابراهیم اقبالی افزود: در زمان حاضر مسیر قطار طبس - تهران از سمت تربت حیدریه و نیشابور است که زمان سیر آن 16 ساعت است.
وی اظهار کرد: با رایزنی های صورت گرفته و موافقت اولیه به زودی یک رام دیگر قطار طبس - تهران راه اندازی می شود که از سمت جندق، چادرملو، اردکان، نایین، کاشان و قم به تهران خواهد رفت و زمان سیر آن چهار ساعت از قطار قبلی کمتر خواهد بود.
مدیرکل راه آهن شرق گفت: مردم شهرستان های بیرجند، فردوس و سرایان که قصد عزیمت به تهران دارند از این قطار استفاده می کنند.
به گفته وی با هماهنگی های انجام شده با پایانه های مسافربری این شهرها مردم با اتوبوس به طبس انتقال می یابند و با قطار عازم تهران خواهند شد.
وی ادامه داد: قطار جدید طبس - تهران از مسیر جدید به صورت یک روز در میان مانند قطار قبلی از طبس و تهران حرکت خواهد کرد که به این صورت هر روز قطار به سمت پایتخت از طبس و برگشت از تهران خواهد بود.
مسیر فعلی قطار تهران - طبس در زمان حاضر از شهرهای قم، کاشان، نائین، اردکان، میبد، یزد و بافق می گذرد!!!!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا