سعید حسینی

اصولاً از قدیم همیشه این مسئله حائز اهمیت بوده که اگر شخصی بواسطه فردی یا گروهی از افراد صاحب جاه و مقامی شود قطعا سعی می کند که در جهت دستور و برای حفظ منافع آن گروه و دسته ای که باعث شده اند آن فرد بر مسند قدرت بنشیند تلاش نماید، اما  اگر آن فرد یک ابلاغ دولتی داشته باشد باید بر اساس قانون به مافوق خود و قوانینی که در خصوص منصب او وضع شده است مقید و پایبند باشد و اگر با رای عده ای به آن مقام رسیده است باید که نظر آنها را در رفتار و عمل خود مد نظر داشته باشد و برای حفظ منافع آنها گام بردارد تا بتواند محکم و طی چندین سال یا چندین دوره بر صندلی ریاست خود تکیه زند، ولی باور بفرمایید در پاره ای از موارد چنان آن صندلی یا آن منصب و جایگاه برای فرد مهم می شود که فراموش می کند همه چیز را ، و فقط در جهت حفظ آن صندلی تلاش می کند و اصلا انگار که صندلی مدیر ارشد و قانون  اوست !!!

به راستی چرا؟!

عمده ترین مشکل شاید این است که خود را زیر ذره بین مدیر ارشد یا نگاه مردم و پاسخگو در مقابل قانون و مردمی که به او اطمینان نمودند و به او رای داده اند نمی بیند و شاید به خود بگویید مانند زمانی که سد کنکور خیلی سخت بود!!  فقط رسیدن به این جایگاه سخت بود، حال دیگر حفظ آن راحت است یا اینکه خود این صندلی من را راحت تر حتی به صندلی های بالاتر می رساند و این یک آفت بسیار بزرگ است و جالب است این را بدانید که بعضی از مدیران ترجیح می دهند گمنام باشند و کسی از مردم آنها را نشناسند و گمنام باشند تا پاسخگو هم نباشند و  برای همین اینگونه مدیران خیلی مصاحبه نمی کنند و حتی عملکرد کارهای خود را هم نمی دهند.

پس چند درصد شهروندان یزدی می دانند شهردار یزد کیست؟ یا اعضای شورای اسلامی شهر یزد چند نفر هستند و هرکدام در چه کمیسیون هایی رئیس هستند و چه وظایفی به نمایندگی از مردم دارند؟

آیا رئیس مخابرات، رئیس اداره برق و آب و فاضلاب استان لزومی می بیند که جلسه ای با صاحب نظران داشته باشند؟ یا چقدر پاسخگوی اقدامات اداره و شرکت خود و حتی کارکنان خود در رابطه با انجام وظایف و حتی تلاش در جهت رشد و شکوفایی استان یزد می باشند؟ (بجز هر از گاهی که به مناسبت خاصی آمار می دهند).

البته اینجانب به همه مدیرانی که بصورت مثال از آنها نام بردم احترام گذاشته و میزان موفقیت آنها را نمیدانم ولی آیا مردم شهر من چقدر به حقوق شهروندی خود واقف هستند و آیا می دانند اداره بهداشت، محیط زیست و استاندارد و آموزش و پرورش اگر کوچکترین کوتاهی در وظایف خود انجام دهد برای خود و فرزندانشان چه خطرات جبران ناپذیری را بدنبال خواهد داشت؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا