یزدفردابه گزارش كميته تبليغات، اطلاع رساني و مشاركت عمومي ستاد انتخابات استان ،14اطلاعيه منتشر شده ستاد انتخابات كشور به شرح ذيل مي باشد:



اطلاعيه شماره 1

نظر به آغاز اخذ رأي انتخابات چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري ، سومين دوره شوراهاي اسلامي كشور و همچنين انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي در سه حوزه ( تهران ، ري ، شميرانات و اسلامشهر ) اهواز و بم ، به آگاهي هم ميهنان عزيز مي رساند كه طبق گزارشات دريافتي از ستادهاي انتخابات استانداريها و حوزه هاي انتخابيه ، شعب ثبت نام و اخذ رأي در سراسر كشور از ساعت 9 صبح آماده اخذ رأي از كليه واجدين شرايط مي باشد.


اطلاعيه شماره 2
به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای تاكید می شود كه در تمام طول مدت اخذ رای رادیو را روشن نگهدارند تا بتوانند دستورالعملهای فوری ستاد انتخابات كشور را كه از طریق اطلاعیه های رادیویی پخش می شود بشنوند و به آن عمل نمایند.
بدیهی است اطلاعیه های صادره به منزله دستور كتبی است و رعایت آنها الزامی است.





اطلاعيه شماره 3

به اطلاع كلیه رای دهندگان و اعضاء شعب ثبت نام و اخذ رای می رساند كه اخذ رای فقط با حضور شخص رای دهنده و با ارایه اصل شناسنامه وی مقدور خواهد بود و برای رای دادن هیچ مدرك دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نخواهد بود.





اطلاعيه شماره 4

به اطلاع كلیه اعضاء شعب ثبت نام و اخذ رای می رساند كه به منظور دقت عمل در كنترل شناسنامه رای دهندگان و ثبت مراتب شركت اشخاص در هر یك از انتخابات ، به هنگام ممهور نمودن شناسنامه رای دهندگان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در محل ضرب مهر با خودكار عدد "4" و در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی عبارت " م 7 " را بنویسند و در انتخابات شوراهای اسلامی ضمن نوشتن عدد " 3 " نام شهر یا روستا یا تیره عشایری را نیز روی اثر مهر انتخابات درج نمایند.





اطلاعيه شماره 5

به اطلاع هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای می رساند که هر شخص واجد شرایط می تواند برای هر انتخابات فقط یک بار با ارائه اصل شناسنامه خود به شعب ثبت نام و اخذ رای مراجعه نموده و رای بدهد. عکس دار بودن شناسنامه ضروری نیست و دارندگان شناسنامه های بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی بدهند.





اطلاعيه شماره 6

با توجه به استقبال و حضور پر شور مردم در اولین ساعات اخذ رای ، پیش بینی می شود که در بعضی از شعب تهران و دیگر کلانشهرها ، بخصوص در ساعات پایانی ، اخذ رای به علت کثرت جمعیت با کندی مواجه گردد. لذا به نمایندگان فرماندار و رئیس شعبه توصیه می شود که با هماهنگی ناظران از فضاهای جانبی و امکانات و ظرفیت های موجود در محل شعب حداکثر استفاده را بنماید تا مردم در کمال آرامش بتوانند آراء خود را به صندوق ها ریخته و شرایط مناسبی برای تسهیل رای دادن مراجعین فراهم گردد.



اطلاعيه شماره 7

نظربه اینکه برگ رای مربوط به هر یک از سه انتخابات مجلس خبرگان رهبری ، شوراهای اسلامی و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی متناسب با تعداد نمایندگان مورد نیاز و یا تعداد اعضای اصلی شورای هر حوزه انتخابیه طراحی گردیده است، بنابراین به رای دهندگان توصیه می شود ابتدا اسامی نامزدهای مورد نظر خود را با توجه به تعداد اعضای مورد نیاز هر انتخابات و حوزه انتخابیه مشخص و سپس در برگ رای بنویسند. لازم به یادآوری است که برگ رای مجلس خبرگان به رنگ سبز زيتونی ، برگ رای شوراهای اسلامی شهر آبی ، روستا سبز رنگ و برگ رای انتخابات میاندوره ای مجلس شوراهای اسلامی به رنگ قرمز است و رای دهندگان عزیز باید دقت نمایند که برگ رای هر انتخابات را در صندوق مربوطه بیاندازند.



اطلاعيه شماره 8

گزارشات واصله حاكي است كه تعدادي از شعب تهران و بعضي كلانشهرها از هم اكنون با ازدحام جمعيت مواجه گرديده است. به همكاران عزيز، نمايندگان فرماندار و بخشدار و اعضاي شعب اخذ راي توصيه مي شود كه تلاش نمايند با سرعت بيشتر نسبت به كنترل شناسنامه ها و ثبت مشخصات اقدام و مقدمات راي دادن مردم را فراهم آورند تا شهروندان عزيز در حداقل زمان ممكن بتوانند رأي خود را به صندوق ها بريزند. همچنين از راي دهندگان محترم درخواست مي گردد قبل از حضور در پاي صندوق ها نامزدهاي مورد علاقه خود را انتخاب نموده تا در هنگام راي دادن براي انتخاب نامزد مورد نظر با مشكل مواجه نشوند. تقاضا مي شود كه رأي دهندگان عزيز پس از راي دادن بلافاصله محل شعبه را ترك نمايند تا فرصت راي دادن براي ساير هموطنان فراهم شود.

اطلاعيه شماره 9

به آگاهي اعضاي شعب ثبت نام و اخذ راي و اهالي محترم حوزه هاي انتخابيه « تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر» ، « اهواز» و « بم» مي رساند كه در انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي، كساني حق راي دارند كه در انتخابات قبلي دوره هفتم در همان حوزه راي داده باشند و يا در هيچ يك از حوزه هاي انتخابيه شركت نكرده و رأي نداده باشند.



اطلاعيه شماره 10

با توجه به اينكه در آگهي اسامي نامزدهاي انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي در حوزه هاي انتخابيه « تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر» ، « اهواز» و «بم»، علاوه بر نام و نام خانوادگي شماره اي به هر يك از نامزدها اختصاص داده شده است بنابراين به راي دهندگان در انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي حوزه هاي مذكور و شوراهاي اسلامي سراسر كشور توصيه مي شود به هنگام نوشتن نام و نام خانوادگي نامزدهاي مورد نظر خود، شماره نامزد را نيز در برگ رأي بنويسند

 

اطلاعيه شماره 11

به اطلاع کلیه شهروندان محترم می رساند که سن رأی دهندگان باید در روز اخذ رأی 15 سال تمام باشد . بنابراین متولدین بیست و چهارم آذرماه هزار و سیصد و هفتاد و قبل از آن می توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی خود را به صندوق ها بریزند.

 

 




اطلاعيه شماره 12

به موجب قانون ، نمایندگان نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی با در دست داشتن کارت یا معرفینامه صادره از جانب هیأت های نظارت مربوط و نمایندگان نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی با در دست داشتن کارت یا معرفینامه صادره از جانب فرمانداران یا بخشداران می توانند در محل شعب ثبت نام و اخذ رأی حضور یابند و حضور آنان در کلیه مراحل اخذ رأی ، شمارش آرا و تنظیم صورت جلسه بلامانع است. بنابراین اعضاء شعب ثبت نام و اخذ رأی و نمایندگان فرمانداران و بخشداران باید ترتیبی اتخاذ نمایند که این نمایندگان در محل مناسبی برای انجام وظیفه خود استقرار یابند.

اضافه می نماید که نمایندگان نامزدهای انتخابات بدون دخالت در امور اجرایی در صورت مشاهده تخلف مراتب را باید کتبا به هیأت های اجرایی و نظارت اعلام دارند تا در فرصت و مهلت قانونی مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

اطلاعيه شماره 13

به اطلاع هموطنان عزيزي كه به هر دليلي نمي توانند برگ راي خود را بنويسند مي رساند كه بـراي شركت در انتخابات و دادن رأي مي توانند به همراه شخص باسواد و مورد اعتماد خود به شعب ثبت نام و اخـذ رأي مـراجعه و پس از انتخاب نامزد و يا نامزدهاي مورد علاقه خود ، نام و نام خانوادگي و شماره نامزد را توسط وي در برگ رأي نوشته و سپس خود شخصاً آن را به صندوق رأي بياندازند.

 

 


اطلاعيه شماره 14

پيرو اطلاعيه شماره ‹‹ 10 ›› به قرار اطلاعات واصله به علت سعي رأي دهندگان در درج شماره نامزدها در برگ رأي ، كار رأي گيري در برخي شعب به كندي صورت مي گيرد و اين شعب با ازدحام جمعيت مواجه شده اند . لذا بدينوسيله به آگاهي اعضاء اينگونه شعب ثبت نام و اخذ رأي و رأي دهندگان محترم مي رساند كه درج شماره نامزدهاي انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي و شوراهاي اسلامـي در برگ رأي الزامـي نيست . رأي دهندگـان عزيز سعي نمايند با دقت نام و نام خانوادگي نامزدهاي منتخب خود را در برگ رأي بنويسند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا