جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد ۲۶ آبان‌ماه جاری همایشی را با موضوع زنده باد مرگ بر آمریکا با حضور دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در تالار دکتر جلیل شاهی دانشگاه یزد برگزار کرد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: این تشکل دانشجویی، دکتر سعید جلیلی در این همایش با بیان اینکه این استبداد رای است که بگوییم به جز تیم هسته‌ای شخص دیگری حق ندارد راجع به انرژی هسته‌ای،‌ برجام و توافقات صحبت کند افزود: در این مسیر ساز و کارهایی وجود دارد که وقتی نهایی شد، باید همه برای اجرای آن کمک کنند.
وی با اشاره به سخنانی که در مورد سخنرانیش در مورد برنداشتن تحریم‌ها مطرح می‌شود، گفت: آمریکا از تحریم به عنوان یک ابزار فشار استفاده می‌کند در حالی که خود آمریکا در برجام از واژه کاهش تحریم‌ها استفاده کرده نه برداشتن کامل تحریم‌ها.
عضو شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: اگر در کشور ما فضایی حاکم شود که عده‌ای از بازگشت تحریم‌ها بترسند و مردم را بترسانند، آنگاه اهرمی در اختیار آمریکا قرار گرفته که از آن بخوبی برای گرفتن امتیازات مدنظر خود استفاده خواهد کرد.

دکتر جلیلی با اشاره به اینکه آمریکا باید بفهمد فضایی در کشور ما حاکم است که به او اجازه نمی‌دهد از هر موضوعی از جمله بازگرداندن تحریم‌ها به عنوان یک اهرم فشار استفاده کند و ملت ایران را از این بابت بترساند خاطرنشان کرد ما معتقدیم کسی که ملت را از تحریم‌ها و قطعنامه بترساند، قصد دارد این اهرم را در دستان آمریکا موثر کند.وی با اشاره به اینکه آمریکا و غرب، پروژه جدیدی را رقم زده‌اند و با آمارهای اغراق‌آمیز مطرح می‌کنند که پیشرفت علمی در ایران هزینه‌های گزافی به نظام و دولت تحمیل می‌کند، اظهار داشت: بسیاری از اقداماتی که در جامعه ما انجام می‌شود، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و مقام معظم رهبری نیز در سخنان اخیر خود بارها بر پیشرفت علمی تاکید کردند.

به گفته دکتر جلیلی یکی از مهم‌ترین روابط متقابل دانشگاه و نظام همین پیشرفت علمی است زیرا پیشرفت علمی، پیشرفت اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت و دشمنان ما از پیشرفت‌های علمی ما نگرانند وگرنه دلسوزی برای هزینه‌های انجام شده در کشور ما ندارند.وی با بیان اینکه ترس استکبار از نسل علمی غنی‌سازی شده  است نه سانتریفیوژها گفت: او بیشتر از غنی‌سازی اورانیوم از غنی‌سازی نسلی می‌ترسد که می‌شوند شهید شهریاری، شهید احمدی روشن، شهید رضایی‌نژاد و شهید علی محمدی؛ که نماز شب می‌خوانند و کار علمی انجام می‌دهند. نسلی که می‌داند درتهدید است و کار می‌کند؛  «لا تخافوا و لا تحزنوا». نسلی که می‌گوید جان خود را می‌دهم ولی نمی‌گذارم مانعی بر سر پیشرفت کشورم باشد.حربه دشمن چیست؟ تمام حربه ابلیس ترساندن است. «ذالکم الشیطان یخوف اولیاءه» و پادزهر آن چیست؟ «لا تخافوا و تخافون ان کنتم مؤمنین».
وی ادامه داد:دشمن می‌داند که اصل مبارزه هرکجا شکل بگیرد اوست که شکست می‌خورد فلذا می‌خواهد شما را از اصل مبارزه منصرف کند. در مساله جنگ نرم و نفوذ این موضوعیت پیدا می‌کند که شما را در مورد اصل مبارزه و دفاع از آزادی از استقلال و منافع خودت مردد کند و تردید بیفکند زیرا می‌داند که این‌ها همه از ثمرات ایمان و یقین است.
عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به موضوع هسته‌ای و اینکه امروز دانشگاه ما باید بتواند پاسخ مناسبی برای اینکه چرا پنج کشور غربی و آمریکایی همه امور خود را رها کرده و به بحث مذاکره با ایران پرداخته‌اند، افزود: آنها نگرانند نکند ایران در سال‌های آینده بتواند بمب هسته‌ای بسازد و این در حالی است که آنها صدها و برخی‌ها هزاران بمب هسته‌ای دارند اما اینکه چرا همه با هم علیه ایران و پیشرفت‌های هسته‌ای ایران متحد شده‌اند، جای سوال دارد.

وی با اشاره به ایرادهای بزرگی که غرب به قرون وسطا می‌گیرد و آن را به خاطر در حاشیه نگاه داشتن علم سرزنش می‌کند، اظهار داشت امروز خود در سال 2015 می‌گوید که مبنا و محور تحقیقات را باید ما مشخص کنیم و می‌خواهند از این طریق، اجازه پیشرفت‌های علمی به ایران ندهند.این مقام مسوول تاکید کرد: اینکه امروز غرب در مورد هزینه‌های پیشرفت در ایران صحبت می‌کند به این دلیل است که می‌داند پیشرفت علمی، پیشرفت اقتصادی، توسعه و در نهایت قدرت کشورها را به دنبال دارد بر این اساس می‌خواهد از آن جلوگیری کند. پیشرفت در هر مقطع و زمانی که باشد، با موانعی مواجه است و امروز موانع پیشرفت ما، همان‌هایی هستند که به دلیل خوی استکباری خود می‌خواهند همچنان آقا و رهبر دنیا باقی بمانند و این حق و امتیاز را برای خود قائل هستند که تا یک قرن دیگر، رهبر دنیا باشند و این موضوع را در اسناد بالادستی خود به طور رسمی منتشر کرده‌اند.
دکتر جلیلی با بیان اینکه امروز همه‌چیز در جهان را مناسباتی که توسط غرب و آمریکا تعریف شده، مشخص می‌کند اظهار داشت: حتی در اخبار رسانه‌ها نیز می‌بینیم که همه از حادثه پاریس و 11 سپتامبر خبر دارند اما کسی از کشته شدن یک میلیون انسان در آفریقا طی سه ماه اطلاعی در دست ندارد.
عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: سند استراتژی امنیت ملی آمریکا که به امضای اوباما رسید و به صورت رسمی نیز منتشر شد، بر این نکته تاکید دارد که آمریکا باید بتواند تا یک قرن آینده، رهبری خود را در جهان همچنان حفظ کند و هر چه مانع او شود، آمریکا می‌تواند با جنگ نظامی آن را از سر راه بردارد و در شرایطی در سال 2015 این موضوع را مطرح می‌کند که در جایی از دموکراسی و آزادی ملت‌ها سخن می‌گوید.

جلیلی اظهار داشت: استکبار و انحصار با یکدیگر پیوسته‌اند و همین استکبار است که می‌گوید چند کشور می‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند و بقیه نمی‌توانند و مشخص نیست این حق را چه کسی برای آنها قائل شده است. امروز اگر صحبت از پیشرفت می‌کنیم، این موضوع خیالی و در یک فضای انتزاعی نیست و این بر اساس تعاریفی است که استکبار از خود داده و حق‌هایی است که برای خود قائل شده و معتقد است در یک قرن آینده باید رهبر جهان بماند و آنچه این نگاه را می‌شکند، روحیه و مبارزه انقلابی است.وی افزود: نگاه و روحیه انقلابی می‌گوید ما به تو چنین اجازه‌ای نخواهیم داد و خود برای کشورمان تصمیم خواهیم گرفت و ما اگر امروز بخواهیم پیشرفت کنیم، باید این مانع را از مسیر خود برداریم نه اینکه از تحلیل‌های یک‌طرفه آمریکا هراس داشته باشیم و آن را مبنای عملکرد خود قرار دهیم.
به گفته وی آمریکا با اغراق در برخی مسائل و بزرگ‌نمایی در آنها در صدد عوام‌فریبی است و جامعه دانشگاهی ما نباید مرعوب این عوام‌فریبی‌های آمریکا شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آنها که امروز شعار دموکراسی‌شان گوش فلک را کر کرده است، قوی‌ترین مناسبات سیاسی را با مستبدترین کشورها دارند و در این میان مردمی با اندیشه‌ای پیدا شده‌اند که با عنوان اسلام ناب محمدی (ص)، نظم جهانی آنها و دموکراسی بدلی آنها را بر نمی‌تابد و همه معادلات آنها را بر هم زده است.
دکتر جلیلی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره مساله حصر سران فتنه عنوان کرد: بعد از اتفاقات خرداد 88 که عده‌ای در صدد وتو کردن آرای مردم برای خود بودند، جریانات و اشکال‌تراشی‌ها تا هشت ماه ادامه داشت و تا آن زمان حتی بعد از آن خبری از حصر نبود و موضوع حصر زمانی مطرح شد که موضوع بیداری اسلامی پیش آمد و متحدان آمریکایی یکی پس از دیگری سرنگون شدند و 20 ماه بعد از انتخابات دوباره جریاناتی شکل گرفت که ایران را در بیداری اسلامی به حاشیه می‌کشاند و بیداری اسلامی را برای ایران یک تهدید می‌کرد.

وی اظهار داشت: زمانی که یک فرصت دیگر برای ایران به تهدید تبدیل شد، در 25 بهمن 89 حصر اتفاق افتاد و در تمام این مدت، افرادی که امروز در حصر به سر می‌برند هیچ کوششی برای بازگشت به دامان نظام نکردند.وی در پاسخ به سؤالاتی از سوی دانشجویان در مورد برجام و وضعیت صنعت هسته‌ای کشور گفت: در موردبحث برجام آن چیزی که دشمن خیلی از آن می‌ترسد و عامل موفقیت ما بوده است، وحدت و انسجام ملی ما در این سال‌ها بوده است. یکی از مهم‌ترین عواملی که او را شکست داده است انسجامی است که در مسائل اصلی است با وجود تکثر افکاری که وجود دارد که نعمت بسیار بزرگی است. در مساله برجام نیز نامه رهبری از دید بنده که در این زمینه سررشته دارم ضامن وحدت، امنیت و عزت کشور است.
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی درخصوص بحث همدلی دولت و ملت نیز گفت: همه با یکدیگر باید در رفع نقایص بکوشند بحث مانند مساله دفاع مقدس است که همه با یکدیگر و کمک یکدیگر بودند که با رفع نقصان‌ها و همدلی به پیروزی رسیدند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا