یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي با اشاره به ماده 17 قانون جرايم رايانه اي، گفت: انتشار اطلاعات شخصي افراد در شبکه مجازي که موجب هتک حيثيت او شود، تا دو سال زندان در پي دارد.

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ "محسن محمودي" اظهار داشت: در پي شکايت فردي مبني بر اينکه بعد از درخواست طلاق از همسرش، وي اقدام به فحاشي و آبروريزي و تهديد و ثبت مطالب رکيک در پروفايل "تانگو" و "بي تالک" کرده است، مراتب در دستور کار کارآگاهان پليس فتا قرار گرفت.
اين مقام انتظامي تصريح کرد: پس از استخراج و جمع آوري شواهد و با اخذ دستور مقام قضايي فرد مذکور به پليس فتا احضار شد.
وي در ادامه افزود: متهم در مواجه با مستندات پليس، جرم خود را پذيرفت و انگيزه خود از اين کار را درخواست طلاق همسرش اعلام کرد.
سرهنگ محمودي با اعلام اينکه متهم پس از تکميل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شد، خاطرنشان کرد: فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي راه مناسبي جهت تلافي کردن و بيان مشکلات و اختلافات خانوادگي نيست.
رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي به ماده 17 قانون جرائم رايانه اي اشاره کرد و افزود: هر کس به وسيله سامانه رايانه اي يا مخابراتي، اسراري شخصي را بدون رضايت او منتشر کند، به نحوي که منجر به ضرر و عرفاً موجب هتک حيثيت او شود به حبس از 91 روز تا دو سال و جزاي نقدي محکوم خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا