به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:خانم دکتر نرگس حسینی مسئول قرنطینه و امنیت زیستی دام اداره کل دامپزشکی استان یزد از رشد بیش از 2 برابری میزان صادرات فراورده های خام دامی در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای سیاست های اقتصادی دولت مبنی بر افزایش صادرات غیر نفتی و به منظور حمایت از تولید کنندگان، اداره کل دامپزشکی استان یزد اقدام به صدور گواهی بهداشتی صادرات انواع   فراورده های خام دامی نموده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این محصولات صادراتی شامل انواع پودر گوشت، تخم مرغ، گوشت کبک و بلدرچین، پا و پنجه مرغ و .. می باشد که به کشورهای ارمنستان، هنگ کنگ، تایلند، ترکمنستان، ویتنام و ... صادر شده است.

حسینی نظارت و بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد و افزود: اداره کل دامپزشکی استان یزد با اعمال نظارت ها و پایش های مستمر بر فعالیت واحدهای تولیدی و کشتارگاهی زمینه کاهش تلفات و بیماری های دام و طیور و همچنین ارتقاء شاخص های بهداشتی تولید این صنعت را فراهم آورده است که این امر نیز به نوبه خود منجر به افزایش صادرات فراورده های خام دامی شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا