مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در نشست حفظ و صيانت از حقوق شهروندی و شورای فرهنگ عمومی در خاتم گفت: حقوق شهروندی چیزی نیست که بگوییم امروز و فردا شروع و خاتمه مي يابد بلكه همواره خدماتی که ارائه می شود باید در چارچوب حقوق شهروندی باشد.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:مجید جوادیان زاده تصریح کرد: نوع خدماتی که ارائه می شود قرار نیست خدمات ویژه ای باشد بلکه  هر دستگاه با ماموریتهایش خدماتی را ارائه می دهد که  اگر همان را در چار چوب انجام دهد حقوق شهروندی رعایت شده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون از حقوق شهروندی به فرهنگ شهروندی رسیده ایم.
وی افزود: بحث توسعه اجتماعی یکی از مهمترین مولفه های  آن رضایت مندی از زندگی اجتماعی، رفاهی و معیشتی می باشد.
وی اذعان داشت: رضایتمندی در حقوق شهروندی زمانی محقق می شود که مردم از نظر اجتماعی هیچ فاصله ای نداشته باشند.
جوادیان زاده اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید خوشبختانه فرهنگ سازی مناسبی در زمینه رعایت حقوق شهروندی و تکریم آن انجام شده و ستادی تحت عنوان ستاد صیانت از حریم حقوق شهروندی در سطوح مختلف ملي، استاني و شهرستاني تشكيل شده است.
 
فرماندار خاتم نیز در این نشست ضمن  تبریک هفته بسیج اظهار داشت: 
در بحث صیانت از حقوق شهروندی بازرسی هایي که توسط دفتر ارزیابی عملکرد استانداری انجام شده حكايت از بهبود تکریم مردم و ارباب رجوع در شهرستان خاتم دارد.
 
محمد زاده رحمانی افزود: بهترین کاری که می توان برای هر شهروند انجام داد این است که سعی شود تا سطح معیشت او را ارتقاء داد. وی همچنین حضور قابل توجه مدیران استاني در این شهرستان را که با هماهنگی و پيگيري فرمانداری صورت می گیرد در جهت تکریم حقوق شهروندی و رسيدگي به مشكلات شهروندان دانست.
وی بیان کرد: با اجرای طرح جامع تحول سلامت، شکایات مردم در این زمینه کاهش داشته و وضعيت بهداشت و درمان بهبود يافته است.
 
وی در ادامه سخنانش عنوان نمود: ترتيبي اتخاذ شده كه علاوه بر مراجعه حضوري، هم در سایت فرمانداری و ادارت و هم در گروه هاي احتماعي دسترسی مردم به مسئولان جهت رفع مشکلات و بيان ديدگاه ها و نقطه نظراتشان آسانتر شود.
فرماندار خاتم در بخش فرهنگی به افزایش تالیفات در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مولفين شهرستان خاتم در سه ماه گذشته سه جلد کتاب را روانه بازار نشر نموده و تا پایان سال 7جلد کتاب نیز رونمایی خواهد شد.
محمد زاده رحمانی به بحث فرهنگ عشایر که در سالهای گذشته به فراموشی سپرده شده بود نيز اشاره کرد و گفت: با پیگیری هایی که انجام دادیم با همکاری و مساعدت مسئولان استانی توانستیم  اولین شورای پشتیبانی عشایر را تشكيل بدهیم تا علاوه بر پيگيري امور معيشتي اين قشر زحمتكش به خرده فرهنگ هاي بومي و معرفي آنها هم بپردازيم.
وی ادامه داد در پايان سال جاری، کنگره سراسری شعر روستا در این شهرستان برگزار خواهد شد كه يك رويداد بزرگ فرهنگي است.
وی در بحث ارتقاء امنیت اجتماعی افزود: با اقداماتی که انجام شده در شش ماهه اول امسال شاهد کاهش جرايم در شهرستان بودیم و نه تنها در وجود امنيت بلكه در احساس امنیت، شهرستان خاتم یکی از شهرستان های سرآمد کشور می باشد.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا