غلامرضا محمدی دبیر اجرایی خانه کارگر طبس اظهار داشت"کارگران وهمگی ما باید از این قانون حمایت کنند، قانون وقتی که تصویب شد همگی ملزم به اجرای قانون میباشند که متأسفانه قانون کار به درستی اجرا نمیشود.

طبس-قلی زاده ثالث"غلامرضا محمدی دبیر اجرایی خانه کارگر طبس اظهار داشت"کارگران وهمگی ما باید از این قانون حمایت کنند، قانون وقتی که تصویب شد همگی ملزم به اجرای قانون میباشند که متأسفانه قانون کار به درستی اجرا نمیشود.

وی در جمع کارگران و بازنشستگان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص خواسته های کارگران افزود"متأسفانه در هیج کدام از رسانه های دولتی و مجامع عمومی در سالروز تصویب قانون کار یادگار گرانبهای حضرت امام (ره) از قانون کار و حمایت از کارگر حرفی گفته نمیشود. ما کارگران خود باید فریاد کنیم تا صدای حق طلبانمان به گوش برسد و به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی و با راهنمایی مقام معظم رهبری مد ظله العالی وو مدیریت صحیح دولت این امر محقق شده و میتوانیم خواسته های خودمان را مطرح کنیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر ضمن تبریک هفته بسیج گفت"اکثر کسانی که در بسیج و یا همایشهای بسیج هستند یا کارگرند و یا فرزند کارگر هستند، از مسئولین میخواهیم که بیشتربفکر کارگران باشند و قدرشان را در جامعه بدانند چرا که تولید کشور،صنعت کشور،اقتصاد کشور بدست کارگر رقم میخورد پس کارگران خواستار حمایت مسئولین در حوزه حق و حقوق خود هستند. در مجامع عمومی منجمله نماز عبادی سیاسی جمعه صحبت از کارگر نمیشود و کارگر بسیجی را یاد نمیکنند.

او با بیان اینکه روز29 آبان فراموش شده است گفت"متأسفانه باید بگویم نه تنها از کارگر حمایت نمیشود بلکه هیچ سخنی و هیچ حرفی از 29آبان که سالروز تصویب قانون کار که یادگار معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است گفته نمیشود و این روز بدست فراموشی سپرده شده است.

وی خاطرنشان کرد"با شعار دادن کاری درست نمیشود و شعار دادن نان را سر سفر کارگر نمی آورد ما از مسئولین تقاضا داریم که بفکر کارگران باشند و امنیت شغلی را برای کارگران ایجاد نمایند، حقوق بازنشستگان که در حال پایمال شدن است و ما حاضر نیستیم صندوقی که حق خودما است و از پول کارگران تشکیل شده است با دیگران تجمیع شود، چون این صندوق شخصی است حق الناس وحق بیمه شدگان است ما از دولت تقاضا داریم که این صندوق را از همان حالتی که بوده خارج نکند و کار به اموال سازمان  نداشته باشند.

 در پایان محمدی دبیر اجرایی خانه کارگرطبس با اشاره به خصوصی سازی معادن زغال سنگ طبس گفت"این اقدام دولت عجولانه و غیر کار‌شناسانه است و با واگذاری این معادن به بخش خصوصی آینده شغلی بیش از ۲هزارکارگر این معدن در خطر است.

این فعال کارگری در این زمینه گفت: در حالی که کارگران معدن زغال سنگ پرورده نگران خصوصی سازی این واحد معدنی هستند که طبق قانون اساسی معادن مادر امکان واگذاری به بخش خصوصی را ندارد
او با بیان اینکه مسئولان استانی باید مانع واگذاری این معدن به بخش خصوصی شوند، گفت: واگذاری

 معادن زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی بایددر درازمدت، مورد ارزیابی، پالایش و کار‌شناسی

 دقیق و منصفانه قرار گیرد و همه جزئیات کاملاً شفاف‌سازی شود تا رفع نگرانی‌ها و تشویش خاطرهایمردم و به‌ویژه کارگران و شاغلان معادن این شهرستان شود،بطور حتم بعد از خصوصی سازی کل نیروی های شاغل در این معدن به حداقل یک سوم کاهش می‌یابد وامیت شغلی کارگران از بین می‌رود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا