نماینده مردم اردکان در یادواره شهدای بخش خرانق با تشریح و تبیین ویژگی های مهم انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی آغاز مرحله تازه ای در تاریخ ما و سرآغاز تحولی در تاریخ بشر است.

"محمدرضا تابش" اظهار داشت: بدون هیچ تردیدی نقش فرهنگ عاشورا و قیام اباعبدا.. الحسین(ع) در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی بی بدیل و بی نظیر بود.

وی ادامه داد:  مبارزه با ظلم، استبداد و فساد، امر به معروف و نهی از منکر، تحقق عدالت و برقراری معنویت و امنیت و زندگی سعادتمندانه؛ از جمله اهداف قیام امام حسین (ع) بود که در آرمانهای انقلاب تجلی یافت و دلهای مردم را متوجه خود کرد که با فراگیر شدن چتر انقلاب، همه اقشار مردم در ریشه کنی ظلم و رژیم مستبد و خودکامه پهلوی و پی ریزی انقلاب اسلامی متحد شدند و این انقلاب به پیروزی رسید.

نماینده مردم اردکان تاکید کرد: امروز باید واکاوی شود که تا چه میزان به این اهداف و آرمان ها دست یافته ایم تا بتوان نقاط ضعف و کاستی ها را اصلاح کرد.

منتخب مردم اردکان در خانه ملت همچنین قدردانی از ایثارگران، خصوصا شهدا را  وظیفه عینی و همیشگی دانست و اظهار داشت: یاد شهیدان باید همیشه در فضای جامعه زنده باشد زیرا موجب یاداوری آرمانها و تداوم انقلاب خواهد شد.

"تابش" تصریح کرد: تکریم شهدا یعنی اصالت بخشیدن به اهداف، تقدیر ایثارگری ها و تقویت روح ایستادگی در مقابل مستکبران است.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا به ملت ایران آبرو و حیثیت داده اند گفت: به خانواده معظم شهدا خصوصا خانواده شهدای هسته ای اطمینان می دهیم هیچگاه کار سترگ آنان را فراموش نخواهد شد و با هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تلاش های دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای از منافع ملی دفاع و در صورت خلف وعده طرف مقابل به سرعت و قاطعیت مقابله به مثل خواهد شد.

در این مراسم امام جمعه اردکان، فرماندار و پدر شهید احمدی روشن درخصوص شهید و شهادت سخنانی را بیان کردند و مداحان اهل بیت به مرثیه سرایی پرداختند.

همچنین پیش از آغاز مراسم، از المان شهدای هسته ای پرده برداری شد و به مناسبت سالروز ورود امام رضا(ع) به خرانق، کاروانی نمادین در این روستا تا قدمگاه آن امام همام به حرکت درآمد.

گفتنی است شهرستان اردکان با داشتن










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا