هم‌‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی اعضای مرکز مرکز شماره‌ی یک یزد با همراهی مدیرکل کانون استان از قدیمی‌ترین چاپخانه‌ی یزد بازدید کردند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: صبح روز 27 آبان ماه 94 هم‌زمان با چهارمین روز هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی اعضا و مربیان مرکز شماره‌ی یک یزد با همراهی مدیرکل، معاون فرهنگی، کارشناسان کانون استان یزد از گلبهار قدیمی‌ترین چاپ‌خانه‌ی یزد بازدید کردند.
در این بازدید اعضا از بخش‌های مختلف مراحل چاپ حروف‌چینی، چیدمان قالب، برش کاغذ، قطعات دستگاه چاپ 90 ساله‌ی چاپخانه بازدید کردند همچنین بازدیدکنندگان گلبهار از کارگاه استاد مهدی آذر یزدی (نویسنده‌ی کودک و نوجوان کشور) که در ایام جوانی خود در این چاپخانه کار کرده است دیدن کرده و در این مکان 9 جلد کتاب "قصه‌های خوب برای بچه های خوب" معرفی شد.
لازم به ذکر است که مهدیه خواجه مبارکه عضوی با سابقه ی 5 سال حضور در کانون به عنوان سفیر دانایی با همراهی مربیان مرکز مسوولیت دعوت اعضا و ارتباط با مدرسه و سرپرستی گروه بازدید کننده را برعهده داشت.
گفتنی است به همت رابطان مرکز در مدارس تحت عنوان سفیران دانایی (اعضای کتاب‌خوان مرکز در مدارس پیرامون مرکز) در هفته‌ی‌ کتاب و کتاب‌خوانی دانش‌آموزان هم‌جوار مرکز شماره‌ی یک با برنامه‌ی زمان‌بندی مشخص از نمایشگاه آثار معرفی کتاب که در طول هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی که با مربی‌گری سکینه قیصری مربی مسوول مرکز، برنامه‌ریزی و اجرا شده است، بازدید می‌کنند و در این بازدید گروه شرکت‌کننده با نمونه‌های طرح معرفی کتاب به شیوه‌ی کانونی آشنا شده و در کارگاه معرفی کتاب، یک نمونه را اجرایی می‌کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا