جلسه کمیته فرهنگی شورای پیشگیری از مواد مخدر استان یزد به میزبانی معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد و با دستور کار بررسی اقدامات هلال احمر در زمینه پیشگیری از مواد مخدر و بررسی نحوه استفاده از فضای مجازی در پیشگیری از مواد مخدر برگزار شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:حامد صدیقی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت : جمعیت هلال احمر با استفاده از کانون های مختلف خود در گروه های سنی مختلف و با برنامه های گوناگون در راستای پیشگیری از مواد مخدر قدم برداشته است.

صدیقی در ادامه ارائه آموزش های پیشگیری با استفاده از بازی و زبان کودکانه  برای غنچه های هلال ، طرح محله عاری از دخانیات و اهدای گل به سیگاری ها در محله ها توسط کانون دانش آموزی هلال احمر با هدف فرهنگسازی پیشگیری از  روی آوردن به دخانیات ، برگزاری کارگاه تربیت مربی پیشگیری از مواد مخدر به اعضای منتخب جوانان استان  ، برگزاری کارگاه های پیشگیری توسط اعضای جوانان در شهرها و روستاهای مختلف به روش همسال به همسال ، برگزاری زنجیره انسانی و مانور نه به اعتیاد ، نمایشگاه نقاشی و کاریکاتور مواد مخدر و ... را از جمله برنامه های کانون های جوانان هلال احمر عنوان کرد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد  هم چنین استفاده از فضاهای شبکه های اجتماعی موبایلی اینیستاگرام ، شبکه اجتماعی ماه نو و ... را از جمله فعالیت های هلال احمر در فضای مجازی دانست .

در ادامه جلسه دکتر وفائیان معاون شورای مواد مخدر استان با بیان فعالیت های این شورا ، در دستگاه های حاضر در جلسه خواست با استفاده از توان دستگاه خود ، نسبت به تولید محتوا هم چون انیمیشن ، پیام تصویری و ... اقدام کنند.

در این جلسه هم چنین نمایندگان ادارات مختلف پیشنهاداتی در این زمینه را ارائه کردند. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا