فرماندار یزد گفت: در دولت يازدهم زمينه ايجاد و تشكيل سازمان هاي مردم نهاد تسهيل شده است و دولت با بهبود شرايط به دنبال توسعه و تقويت فعاليت تشكل هاي غير دولتي در جامعه مي باشد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: سومین جلسه هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد شهرستان یزد با حضور فرماندار، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و سایراعضاء برگزار شد.

" محمود شاکری شمسی " در این جلسه با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد می توانند بستر لازم را برای افزایش مشارکت آحاد مختلف مردم در جامعه فراهم سازند اظهار داشت: دولت یازدهم در بحث گسترش فعالیت های سازمان های مردم نهاد توجه ویژه ای دارد به همين لحاظ سازمان‌های مردم نهاد یکی از ضروریات جامعه می باشد.

فرماندار یزد اضافه کرد: حمایت از توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد از اهداف دولت تدبیر و امید است، چرا كه سمن ها نقش مهمی را در توسعه سیاسی و اجتماعی مي توانند داشته باشد.

وی به تجربه های موفق تشکیل و گسترش سمن ها در اواخر دهه 70 اشاره کرد و گفت: از سال های 76 به بعد با حمایت های مالی و فکری مجموعه دولت بسیاری از استعدادهای جوانان در قالب همین گروه ها شکوفا شد و منشأ بسیاری از ابتکارات و اختراعات گردید.

" شاکری شمسی " از پیگیری فعالیت های سمن ها در شهرستان یزد توسط فرمانداری خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بازدید های از این سازمان های مردم نهاد صورت گرفته و در جلساتی که با مسئولین آنها داشته ایم، مسائل و مشکلات آنها احصاء و جمع بندی شده است.

فرماندار یزد در پایان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر كمبود اعتبارات به عنوان يكي از مهمترين مشكلات سازمان هاي مردم نهاد می باشد که امیدواریم دولت بتواند با حمایت های مادی و معنوی، این تشکل های مردمی را در رسیدن به اهداف تعیین شده خود کمک کند.

در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد اظهار داشت: دستگاه های ذیربط باید با تسهیل نمودن شرایط، زمینه را برای دریافت مجوز سازمان های مردم نهاد توسط افراد متقاضی را فراهم سازند.

" جوادیان زاده" همچنین با بیان اینکه سمن ها در زمينه مسائل مالی با مشکلاتی روبرو هستند افزود: امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی کشور در سال های آینده این مشکل نیز مرتفع شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا