جلسه هماهنگي برپايي سومين بيمارستان صحرايي تخصصي و فوق تخصصي شهداي جامعه پزشكي استان یزد صبح امروز با حضور فرماندار يزد، فرمانده سپاه الغدير استان، معاونين فرمانداري و جمعي از مسئولين ادارات و نهادهاي شهرستان يزد در محل ورزشگاه شهداي حسن آباد مشير برگزار شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: " محمود شاكري شمسي " در اين جلسه با تقدير از بسيج جامعه پزشكي استان براي برپايي بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي صحرايي در شهرستان يزد براي دومين سال پياپي اظهار داشت: براساس آمار اعلام شده از سوي مسئولين ذيربط اين نوع ايده و خدمت توفيقاتي را داشته و هر سال بر تعداد مراجعين و متخصصين كه ارائه خدمت مي كنند،‌ افزوده شده است.

فرماندار يزد افزود: در سال گذشته در روستاي محمد آباد بخش مرکزی ، مردم استقبال خوبي را از اين طرح داشته و از مزاياي خدمات بهداشتي و درماني رايگان  و با كيفيتي كه از سوي بسيج ارائه شد، بهره مند شدند.

وي با بيان اينكه مهمترين هدف اين طرح خدمت رساني به عمومي مردم است گفت: موضوع تمرين  و آمادگی براي مقابله با حوادث و بحران های احتمالي كه در كشور رخ مي دهد، از جمله مواردي است كه با برپايي بيمارستان صحرايي محقق مي شود.

" شاكري شمسي" تصريح كرد: با توجه به اقليم ايران از 41 نوع حوادث طبيعي ، قريب به 31 مورد آن در كشور ما احتمال وقوع آن هست.

 فرماندار يزد در پايان خاطرنشان ساخت: خوشبختانه با همراهي و تعامل بسيار خوب مجموعه مديران شهرستان و سپاه الغدير از چند روز قبل عمليات اجرايي اين بيمارستان آغاز شده و در اين مدت كليه دستگاه هاي اجرايي شهرستان تمام توان و امكانات خود براي برپايي شايسته اين بيمارستان به كار بسته اند.

در اين جلسه معاون اجرايي سپاه الغدير و مسئول بسيج جامعه پزشكي استان گزارشي از اقدامات انجام شده تا كنون را ارائه نمودند.

گفتني است سومين بيمارستان صحرايي تخصصي و فوق تخصصي شهداي جامعه پزشكي به مناسبت هفته بسيج از روز دوشنبه دوم آذرماه افتتاح و تا روز جمعه به مدت پنج روز در محل جنب ورزشگاه شهداي منطقه حسن آباد مشير ادامه خواهد داشت.

در اين بيمارستان خدمات ويزيت، جراحي، دندانپزشكي، آزمايشگاه،‌ داروخانه،‌ فيزيوتراپي، شنوايي سنجي، بينايي سنجي، مشاوره و كلاس هاي آموزشي با شعار " ژنتيك، الگوي زندگي سالم،‌ امداد، نجات و بهداشت " به صورت رايگان انجام خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا