یزدفردا:عضو شورای نظارت و ارزیابی صدور پروانه نمایش استان یزد با اشاره به اینکه هنر نمایش هنر مظلومی است،اظهار داشت:نگاه و رویکردی جدیدی به حوزه تئاتر آغاز شده است.

عباس ملازینلی طی نشستی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،گفت:به دنبال ارتباط صمیمانه تر مردم با هنر تئاتر در استان یزدهستیم.

وی ادامه داد:بدین منظور باید کیفیت آثار هنرنمایشی در استان یزد ارتقاء یابد،چرا که تئاتر فرهنگ پرورو ازارکان مهم فرهنگ ساز تلقی می شود.

این فعال حوزه تئاتر همچمین با اشاره به فعالیت های موازی برخی دستگاههای اجرایی در استان اشاره کرد و خواهان همکاری دستگاههای فرهنگی استان برای رونق این هنرشد.

ملازینلی در ادامه به این نکته اشاره کرد که هر دستگاه فرهنگی و اجرایی که به دنبال اجرای نمایش است باید طبق قانون از شورای نظارت و ارزیابی صدور پروانه نمایش استان یزد مجوز دریافت نماید.

وی افزود:در قانون به صراحت اعلام شده است که هیچ ارگان و یا سازمانی بدون مجوز از شورای نظارت و ارزیابی صدور پروانه نمایش حق اجار نمایش چه به صورت صحنه ای و یا خیابانی و عروسکی ندارد.

وی همچنین در ادامه خواهان حضور پیشکسوتان و دلسوزان این عرصه شد و گفت:حضورمتخصصان در حوزه تئاتر باعث می شود که آثار نمایشی با کیفیتی تولید شود و درنتیجه مردم بااین هنر بیشتر مانوس شوند.

این عضو شورای نظارت و ارزیابی صدور پروانه نمایش استان یزد در بخش دیگری از دیگری از سخنانش گفت:از ابتدای امسال تاکنون مجوز صدور 20نمایش صادر شده است.

تاکید برکیفیت آثار نمایشی

همچنین سید حسین پیغمبری عضو دیگر شورای نظارت و ارزیابی صدور پروانه نمایش استان یزدتاکید کرد که باید کیفیت آثار نمایشی در استا یزد ارتقاء یابد.

وی گفت:در صورتیکه معیارهای اصولی در این حرفه به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد نمایشی با کیفیت و از همه مهمتر با مخاطب همراه می شود.

وی گفت:همت متولیان امر باید تئاتر خوب با اجرای بانشاطی باشد تا بتواند در روح و روان مخاطب تاثیر گذار باشد.

به گفته این کارشناس حوزه تئاتر،هدف از شورای شورای نظارت و ارزیابی صدور پروانه نمایش استان،اجرای فعالیت های مجوز دار در این حوزه است.

پیغمبری افزود:تلاش این است که با اجرای قانون ،آثار با کیفیتی در حوزه نمایش اجرا شود.

محمود دهقان هراتی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد هم در این نشست گفت:35گروه نمایشی به طور غیررسمی در حوزه نمایش فعالیت می نمایند.

وی با اشاره به مشکل مخاطب با حوزه تئاتر گفت:بارائه بلیط مجانی نیز مخاطب با تئاتر آشتی نمی کند.

به گفته این استاد حوزه تئاتر،در صورتیکه آثار با کیفیت از سوی گروههای نمایشی تولید شود،مخاطب با این هنر فاخر آشتی می نماید و از ان استقبال می کند.

وی با بیان اینکه نمایش باید در راستای نیازهای مخاطب باشد،اظهار داشت:باید برای ذائقه و سلایق خاص آثار نمایشی تولید شود.

دهقان هراتی همچنین حوزه آموزش مخاطب را یکی دیگر از فعالیت هایی مهمی دانست که می تواند در حوزه تئاتر مهم و تاثیر گذار باشد.

همایش هفته تئاتر دراستان یزد

علی شکاری کارشناس تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست از برگزاری همایش هفته تئاتر دراستان یزد خبر داد.

وی گفت:در این همایش آثار صحنه ای،خیابانی و نمایشنامه خوانی به اجرا خواهند پرداخت که زمان برگزاری آن بزودی اطلاع رسانی می شود.

به گفته وی این همایش بیشتر جنبه و رویکرد اموزشی خواهد داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا