نخستین همایش فرهنگ ترافیک شهری با حضور فرماندارمیبد، مسئول فنی ترافیک استان، فرهنگیان و صاحب نظران حوزه ترافیک در دانشکده علوم قرانی میبد برگزار شد.

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا: فرماندارمیبد در این همایش با قدردانی از شهرداری و مسئولین برگزاری این همایش رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را مهم‌ترین عامل در کاهش حوادث ترافیکی عنوان کرد.

حسین فلاح بابیان اینکه بسیاری از صحنه‌های دل‌خراش و حوادث ترافیکی زائیده عصر شتاب و عدم تمرکز در جوامع امروز باعث است گفت: بسیاری از افرادی که بعد از تصادف اذعان کردند این است که در هنگام تصادف تمرکز لازم را جهت رانندگی نداشته‌اند.

فلاح با تأکید بر اینکه عوامل مختلفی دست‌به‌دست هم می‌دهند تا یک حادثه و اتفاق برای یک فرد رقم بخورد گفت: اگر فرهنگ دوچرخه‌سواری و ورزش و شادابی و نشاط را در بین مردم نهادینه کنیم و یا مسائل و مشکلات مالی را به حداقل برسانیم شاید بسیاری از این اتفاقات در جامعه رخ ندهد.

وی بابیان اینکه بسیاری از قربانیان حوادث ترافیکی خانواده‌های متوسط و یا پایین هستند افزود: شاید یکی از این عوامل به سطح رفاه و توانمندی شهروندان برگردد بنابراین باید در بسیاری از موارد، با بالا بردن صبر و آستانه تحمل و عدم سبقت زمینه‌هایی که جنبه مادی دارد بتوانیم در کاهش حوادث ترافیکی اثرگذار باشیم.

فرماندارمیبد بابیان اینکه با شعار هیچ اتفاق تازه‌ای را نمی‌توان در جامعه رقم زد تصریح کرد: باید با عملیاتی کردن برنامه‌های جامع در کاهش آمار حوادث ترافیکی، شهر را از در برابر حوادث ایمن کرد.

فلاح بابیان اینکه شهرستان میبد با 34 هزار دستگاه موتورسیکلت رتبه دوم تصادفات بعد از مرکز استان را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: تعداد قربانیان ناشی از حوادث ترافیکی در شهرستان میبد از ابتدای سال تاکنون 33 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر برگزاری این همایش‌ها و فرهنگ‌سازی نبود شاید آمار 27 هزارنفری سال 85 به 16 هزار نفر نرسیده بود.

فرماندارمیبد بابیان اینکه 88 درصد از مرگ‌های ناشی از تصادف موتورسواران به دلیل آسیب به سر است گفت: بنابراین هرچه استفاده از کلاه ایمنی را در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم می‌توانیم آمار فوتی را کاهش دهیم.

در پایان این همایش به 20 نفر از دانش آموزان کلاه ایمنی اهداء شد.

 

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا